העיתונאי טוני בולוס, התייחס בערוץ אל חדאת' הסעודי, למצב בלבנון, בצל המלחמה המתמשכת שאותה פתח ארגון הטרור חיזבאללה. "הגברת הלחץ המשמעותית על הדאחיה מאשרת שישראל ביטלה את כל הקווים האדומים ושאין אף מטרה של חיזבאללה שאין ביכולתה לתקוף", טען.

עוד הוסיף: "הדאחיה היא עיר הבירה של חיזבאללה, היות שבאזור הזה נמצאת התשתית הבסיסית והמנהלתית. כמו כן, באזור קיימים מקומות מחבוא רבים וכל בכירי ארגון הטרור נמצאים שם". 

בשקט בשקט: ישראל בדרך להפסיק להיות תלויה בחימושים האמריקאים
בצל היחלשות החיזבאללה: האם סדרי העולם בלבנון עומדים בפני שינוי היסטורי?

בלילה האחרון, אירעו הרבה מאוד תקיפות, והאש שם עדיין דולקת. ישראל מנסה להביא את חיזבאללה למצב שבו הוא ייכנע. כמו כן, הדגיש את הכניסה הקרקעית של צה"ל לתוך לבנון, כמו גם את הירי הארטילרי לעבר שטח המדינה שבה פועל ארגון הטרור חיזבאללה, והתקיפות של חיל הים בביירות ומחוצה לה. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא העריך כי לבנון עומדת בפני משבר הומניטרי חריף: "בתי החולים על סף קריסה". כמו כן, טען שישראל הרחיבה את את מטרותיה מול החיזבאללה, וכבר לא מסתפקת רק בהרחקת מחבלי ארגון הטרור מהגבול.

"החזרת 70,000 תושבי הצפון דורשת את הרחקת חיזבאללה למעבר לליטני, אולם נראה שהמטרות של ישראל היום גדולות יותר וכוללות החלשה ופגיעה משמעותית ביכולות של החיזבאללה, לא רק בגבול אלא גם בעומק לבנון", ציין.

הוא המשיך להסביר את דבריו: "זאת בהתבסס על האסטרטגיה של ישראל לפיה אם חיזבאללה יותקף רק בדרום לבנון, היכולות שלו ישוקמו בשנים הקרובות והוא ישוב לאיים על גבול הצפון. זה מבחינת ישראל. בנוסף, טען כי הרחקת מחבלי החיזבאללה לתוך ערי לבנון, עלולה להוביל ל"פיצוץ" ביניהם לאזרחים. 

תורגם באמצעות ביירון - שירותי תרגום