הטלוויזיה הממלכתית בטהרן פרסמה הלילה (שלישי) תיעוד, שנטען כי צולם בלוויתו של עבאס נילפרושאן, מפקד גיס סוריה-לבנון בכוח קודס. בתיעוד מהלוויה לכאורה נראה מפקד כוח קודס, איסמעיל קאאני, כשהוא חי - ומוחה דמעות על הבכיר שחוסל בביירות בחודש ספטמבר.

נילפרושאן נהרג באותו לילה שבו חוסל גם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, במעוז ארגון הטרור בשכונת הדאחייה בביירות. לפי דיווחים, קאאני שהה אף הוא בפגישה בתשתית התת קרקעית בביירות, ומאז מנסה המשטר בטהרן להזים את השמועות בדבר מותו. ישראל, מצידה, לא מיהרה להכריז על מותו.

גורלו של קאאני הוא תעלומה מאז סוף חודש ספטמבר, ובשבועות האחרונים פורסמו מספר דיווחים בנוגע למצבו. העיתון הקטארי, Middle East Eye, חשף כי לפי מקורותיו, קאאני חי, נחקר לאחר חיסולו של נסראללה ונמצא תחת שמירה של משמרות המהפכה. לפי הדיווח, לאחר חקירתו, לקה קאאני בלבו.

קאאני הוא מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה של איראן מאז ינואר 2020, עת חוסל קודמו בתפקיד, קאסם סולימאני. מדובר בגורם הבכיר ביותר בארגון, שחולש על המיליציות הפרו-איראניות ברחבי המזרח התיכון. אנשי הכוח מעצימים את השלוחות השונות, כמו חיזבאללה בלבנון והארגונים בעיראק, ומייעצים לבעלי ברית כמו חמאס בעזה והחות'ים בתימן.