בצל הודעות הפינוי של דובר צה"ל בערבית וברקע התקיפות האינטנסיביות בדרום לבנון, תושבי הכפרים נמלטו מבתיהם בהמוניהם. לפי דיווח ברויטרס הפינוי ההמוני של הכפרים בדרום המדינה "מחייה סכסוכים עדתיים רבים ומעלה זכרונות ממלחמת האזרחים". 

מרג'עיון, הינה עיירה נוצרית ברובה בדרום לבנון, אשר פתחה את בתי הספר ואת הכנסייה שלה בחודש שעבר כדי לאכלס עשרות שנמלטו מהכפרים המוסלמים בעקבות הודעות הפינוי, על אף הפער העדתי ביניהם.

חלק מהתושבים לא היו רגועים, וחששו "שמבקשי המקלט יכולים לכלול אנשים הקשורים לחיזבאללה", אמרו שבעה מהם לרויטרס. בשל הרוב הנוצרי, העיירה מרג'עיון לא חוותה תקיפות מהותיות. אולם באוקטובר האחרון, הותקף בפאתי מרג'עיון מחבל חיזבאללה  רכוב על אופנוע, לפי שני מקורות ביטחוניים ותושבים מקומיים נהרגו שני מקומיים בעיירה. דבר אשר הגביר את החשש בתוך העיירה מאכלוס "מבקשי מקלט".  

"אתה לא יכול להזמין אש לביתך", אמרה אוקלה, הכומר של הכנסייה האורתודוקסית של מרג'עיון לרויטרס, בשיחה טלפונית מהעיר, והביע את החשש של כמה תושבים שהנמלטים ימשכו אלימות לעיירה. בעקבות קריאות של מקומיים לעזוב, עשרות מתפנים עזבו את הכפר, יחד עם רבים מתושבי העיירה, לדברי אוקלה. 

עקורים שיעים מדרום לבנון תועדו משתלטים על בניין יוקרה (צילום: רשתות ערביות)

אוכלוסיית לבנון מורכבת מתריסר של כתות דתיות, עם ייצוג פוליטי מחולק לפי קווים עדתיים. חלוקות דתיות הזינו את מלחמת האזרחים בין השנים 1975-1990.
 
רויטרס שוחחה עם יותר מתריסר מחוקקים, פוליטיקאים, תושבים ואנליסטים בלבנון שאמרו כי "המתקפה הצבאית של ישראל על פני אזורים בעלי רוב שיעי בלבנון, שהובילה לפינוי של יותר ממיליון בני אדם לאזורים סונים ונוצרים, הביאה את המתיחות העדתית מה שמהווה איום על יציבות לבנון".

בתוך כך, אתמול (שני) חיל האוויר ביצע תקיפה חריגה בעיירה איטו שבצפון לבנון. בשל התקיפה מנהיג תנועת המרדה הלבנונית, סולימאן טוני פרנג'יה, הפציר בחיזבאללה שלא לאפשר לבכירי הארגון ולבני משפחותיהם לחפש מקלט בזע'רתא שבקרבת העיירה איטו. כך דווח ברשת סקיי ניוז.

כמו כן, בשבוע שעבר דיווחנו מפי רשת MTV הלבנונית כי נראה שארגון הטרור חיזבאללה ממשיך לאמץ טקטיקות של ארגון הטרור החמאס. תושבי לבנון מדווחים על התגברות נוכחותם של פעילי חיזבאללה במקלטים ובמוקדי הפינוי האזרחיים. לפי הדיווח, נוכחות המחבלים מורגשת בעיקר בביירות ובפרבריה.

פעולות אלה של חיזבאללה מעוררות לחצים פנימיים בתוך לבנון ומעלות זיכרונות ממלחמת האזרחים שפקדה את לבנון.