ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני אמר הערב (רביעי) כי הלכה למעשה, המגעים לעסקת חטופים והפסקת אש ברצועת עזה קרסו: "הולכים במעגלים כבר שלושה או ארבעה שבועות, ישנה דממת אלחוט בקרב כל הצדדים המעורבים".

בתוך כך, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הודיע הערב על החלפתו של ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, שהיה בתפקיד מאז 2018, בחסן מחמוד רשאד, ששימש בתפקידים שונים בשירותי המודיעין של מצרים לפני שהתקדם לתפקיד החדש.

צעדת משפחות החטופים של קיבוץ בארי יחד עם חברי הקיבוץ, 7 באוקטובר 2024  (צילום: מאיה משל)
צעדת משפחות החטופים של קיבוץ בארי יחד עם חברי הקיבוץ, 7 באוקטובר 2024 (צילום: מאיה משל)

מוקדם יותר השבוע דיווח ברק רביד באתר "וואלה" כי ראש שב"כ רונן בר ביקר בחשאי בקהיר וקיים פגישה עם ראש המודיעין של מצרים עבאס כאמל. השיחות עסקו במבוי הסתום במשא ומתן על עסקת חטופים, במטרה למצוא דרכים להתניע את התהליך מחדש, כך על פי מקור שמעורה בפרטי הביקור.

המתווך מעסקת שליט, גרשון בסקין, אמר השבוע בשיחה עם מעריב: "כבר עבר למעלה מחודש מאז שחמאס העביר לי בכתב ובהודעה קולית את הסכמתם למתווה שלושת השבועות (סיום המלחמה, נסיגה ישראלית מעזה, שחרור כל החטופים - כולם, שחרור מוסכם של אסירים פלסטינים) ולזה הוסיפו את הסכמת חמאס להעברת השלטון בעזה לממשל אזרחי, טכנוקרטי, מקצועי שינהל את הרצועה - כולל נושאי ביטחון ומעברים".

ד''ר גרשון בסקין (צילום: יוסי אלוני)
ד''ר גרשון בסקין (צילום: יוסי אלוני)

עוד הוסיף, "חמאס לא יפרסם את הסכמתו למתווה עד שלא יהיה סימן מישראל שהיא מסכימה למתווה הזה. חמאס הסביר שהצגת המתווה קודם על ידם מחליש אותם במו״מ".