בעיתון הצרפתי ״לה פיגארו״ פורסם היום (חמישי) ראיון מיוחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנוגע ליחסי ישראל־צרפת לאחר אמירותיו של הנשיא עמנואל מקרון, אשר מותח לאחרונה ביקורת חריפה על ישראל.

בין היתר אמר נתניהו כי מקרון ״סילף באופן מטריד את ההיסטוריה״, כאשר אמר כי ישראל הוקמה מכוח ההחלטה של האו״ם ולכן על ישראל לקבל את החלטותיו. "האו"ם הכיר בזכותו של העם היהודי למדינה״, אמר נתניהו בראיון, ״אבל הוא בהחלט לא יצר אותה. העם היהודי קשור לארץ ישראל כבר 3,500 שנה".

בשקט בשקט: כך צה"ל ממשיך לפרק את החמאס ברפיח
חשפה את הבלוף של ממשל ביידן? הציטוטים שהדהימו את הנשיא

כזכור, בלשכת ראש הממשלה הגיבו לדברים אלו כבר בתחילת השבוע: "תזכורת לנשיא צרפת: לא החלטת האו"ם הקימה את מדינת ישראל, אלא הניצחון שהושג במלחמת העצמאות בדמם של לוחמים גיבורים, שרבים מהם היו ניצולי שואה – כולל ממשטר וישי בצרפת. כדאי גם לזכור שבעשרות השנים האחרונות, האו"ם קיבל מאות החלטות אנטישמיות נגד מדינת ישראל, שתכליתן לשלול את זכות קיומה של המדינה היהודית האחת והיחידה, ויכולתה להגן על עצמה״.

כאשר נשאל בנוגע לקריאתו של מקרון לאמברגו נשק על ישראל, השיב כי על צרפת לעמוד לצידה של ישראל, וכי למרות שישראל לא מקבלת נשק מצרפת, דבריו של מקרון בנושא מבישים – והוא מקווה שמדיניותו תשתנה בקרוב.

עמנואל מקרון (צילום: Ludovic Marin/Pool via REUTERS)
עמנואל מקרון (צילום: Ludovic Marin/Pool via REUTERS)

באשר לתמרון הקרקעי בלבנון, נתניהו ציין כי למרות החלטת האו״ם כי רק צבא לבנון רשאי לשאת נשק מדרום לנהר הליטני, ארגון חיזבאללה חפר מאות מנהרות ומקומות מסתור באזור, בהן נמצאו אמצעי לחימה רוסים מתקדמים ביותר״. נתניהו אף התייחס לנסיונות לנורמליזציה מול ערב הסעודית, שאמר כי תתרחש בהקדם.