עדות מזעזעת נחשפה לאחרונה מפי פאוזיה אמין סידו, צעירה יזידית בת 21, אשר חולצה מרצועת עזה לאחר עשור. סיפורה המצמרר שפורסם ב"סאן" הבריטי חושף את הזוועות שחוותה בידי ארגוני הטרור דאעש וחמאס, ומעלה שאלות קשות על גורלם של החטופים.

בגיל 11 בלבד, נחטפה פאוזיה מביתה בסינג'אר שבצפון עיראק על ידי לוחמי דאעש. היא הייתה אחת מאלפי בני העדה היזידית שנפלו קורבן לרצח עם אכזרי. פאוזיה מספרת על הפרדה האכזרית ממשפחתה, כאשר אחיה נשלחו למחנות, בעוד היא עצמה הועברה לסוריה.

"אפס אינטליגנציה": האריס נעדרה מהאירוע - טראמפ ניצל את ההזדמנות לתקוף
אין להם תחתית: מאמר הגרדיאן הבריטי קורא להדיח את ישראל מהאו״ם

אחד הרגעים המזעזעים ביותר בעדותה של פאוזיה מתאר כיצד היא וקורבנות אחרים אולצו לאכול בשר תינוקות, מבלי לדעת זאת תחילה. "הם הראו לנו תמונות של תינוקות ערופי ראש ואמרו 'אלה הילדים שאכלתם'", היא מספרת בכאב, "אישה אחת קיבלה התקף לב ומתה במקום".

פעילי דאעש בסוריה (צילום: רויטרס)
פעילי דאעש בסוריה (צילום: רויטרס)

במשך שנים, פאוזיה נמכרה כשפחת מין לחמישה לוחמי דאעש שונים. בגיל 15 כבר הייתה אם לשני ילדים, לאחר שנאנסה באופן שיטתי. "בהתחלה הייתי מתחבאת בשירותים עד שהוא היה נרדם, כי לא ידעתי מה הוא רוצה ממני. הייתי מפוחדת", היא מתארת.

לאחר נפילת דאעש, פאוזיה ⁠הועברה דרך סוריה וטורקיה לעזה למשפחתו של הפלשתיני שהתעלל בה. בעזה הוחזקה כשפחה ולא יכלה לצאת מהבית. "לא היה הבדל בין דאעש לחמאס", היא מעידה, "תמיד הייתי תחת שליטתם. פעם אחת חמאסניק כיוון אקדח לראשי ולצדי כשיצאתי החוצה עם חברה. הם אמרו שזה אסור".

פאוזיה אמין סאדו היזידית שחולצה מרצועת עזה (צילום: צילום מסך כאן 11)
פאוזיה אמין סאדו היזידית שחולצה מרצועת עזה (צילום: צילום מסך כאן 11)

פאוזיה חושפת כי במהלך המלחמה האחרונה בעזה, היא נשלחה לעבוד כעובדת בבית חולים. "כל מה שחמאס אומר הוא שקר. כל בתי החולים ברצועה היו בסיסי טרור מלאים בנשק", היא מעידה, "לכולם היה נשק, בכל מקום". עוד ציינה כי ⁠"רק כשהגעתי לישראל יכולתי לנשום שוב". עורך הדין שלה מסר: "הישראלים התייחסו אליה כאילו היא אחת מהחטופות שלהם. אין לנו איך להודות להם מספיק".