אתר החדשות הדרום־לבנוני "אל־ג'נובייה" פרסם היום (שלישי) כתבה הטוענת כי ישנה מטרה פוליטית וכלכלית מאחורי התקיפות הישראליות נגד סניפי הבנק "אל־קרד אל־חסן", אחד מהנכסים הכלכליים המרכזיים של ארגון חיזבאללה.

לפי הכתבה, "בצה"ל יודעים שלסניפים אלה אין חשיבות משמעותית לכספי החיזבאללה או השפעה אמיתית על מצבו הכלכלי, שכן הכספים העיקריים והזהב הנמצאים בסניפים אלה מאוחסנים בפועל בכספת המרכזית של אל‏־קרד אל־חסן, שנמצאת במטה הראשי של חיזבאללה".

למחרת התקיפה בסניפים בביירות, בצה"ל תקפו את מבני מפקדת הארגון, שם נמצאת הכספת המדוברת ובית הכספים של הארגון. לפי מקורות המעורים נושא, היו שם כשבעה מיליארד דולר במזומן, וכמות זהב השייכת לאזרחים מקורבים לארגון, שניתנה כמשכון תמורת הלוואות במזומן.

לדברי הכתבה: "המטרה האמיתית מאחורי הפצצת סניפי אל־קרד אל־חסן היא ליצור מצב של עוינות בין חיזבאללה לבין סביבתו, מכיוון שסניפים אלה ממוקמים בבניינים המכילים יחידות דיור, ובאזורים צפופים, כך שפגיעה בהם תגרום נזק רב למבנים אלה ולרכוש האזרחים, מלבד פינוי ועקירה של התושבים שנעשו בחופזה. הדבר אילץ את הדיירים בבניינים אלה להתפנות במהירות שיא, שכן הזמן בין מתן האזהרה לדרישת הפינוי דחף את האזרחים לעזוב בחיפזון, מבלי שסופק להם מקום חלופי, מה שגרם לרבים מהם לישון ברחובות ובכיכרות הציבוריות".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפה בלבנון, ביירות (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בלבנון, ביירות (צילום: רשתות ערביות)

עוד נכתב כי "עניין זה, גם אם לא יתבטא מיד, יותיר טינה בלב האנשים כלפי חיזבאללה בטווח הארוך, במיוחד כשייוודע לאנשים שהזהב של נשותיהם ומשפחותיהם התאדה ואיננו עוד, בנוסף למיליארדים שהובטחו למשקיעים מסוימים ובעלי הון שיעים בחו"ל, שהשקיעו את כספם באל־קרד אל־חסן בהנחה שהוא בטוח, במיוחד לאחר משבר הפיקדונות בבנקים המסחריים".

בכתבה אף צויין כי תקיפת הבנקים התרחשה בעיתוי זה על מנת לאפשר טווח תמרון לשליח האמריקאי עמוס הוכשטיין, שביקר היום בביירות על מנת לדון בפתרון דיפלומטי למלחמה בלבנון. המטרה, כך נכתב, היא ליצור לחץ נוסף על לבנון להסכים להצעתו של הוכשטיין.