ברקע ההמתנה לתגובה ישראלית באיראן בעולם הערבי לא מצליחים להבין לאן פניו של המזרח התיכון מועדות כאשר ישראל מצהירה מחד על תגובה משמעותית באיראן וארה"ב דוחפת לרגיעה מנגד. מקורות מסרו לרשת "אל-נשרה" הלבנונית כי עולה השאלה האם בשל הניגודיות "ארה"ב מרמה את טהרן?". 

מקורות יודעי דבר שוחחו עם "אל-נשרה" על קידום תרחיש משמעותי אמריקאי המבוסס על עצירת המלחמה, לפני מועד הבחירות האמריקאיות,  אך אותם מקורות לא הכריעו בשאלה. זאת במיוחד על רקע "חולשתו של הממשל האמריקני בעידן האחרון של הנשיא ג'ו ביידן".

בשל כך עולה השאלה האם וושינגטון מרמה את טהראן בכך שהיא מדברת על נחיצות המשמעת להשגת ההסדר הגרעיני, תוך מתן אור ירוק לישראל לבצע תקיפות אינטנסיביות המכוונות למטרות איראניות אסטרטגיות?. "איש לא הצליח לספק תשובות סופיות", נכתב באל-נשרה, כך שכל התרחישים נשארים אפשריים. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

בתוך כך, על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט", ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי ישראל מתכננת לתקוף יעדים צבאיים באיראן, ולא תשתיות נפט או מתקנים גרעיניים. ביידן מצדו הפציר בישראל להימנע מתקיפת מתקנים גרעיניים, והביע התנגדות לפגיעה בתשתיות נפט, שעלולה לגרום לעליית מחירי הדלק לקראת הבחירות לנשיאות ב-5 בנובמבר.