צעד נוסף בדרך לברקזיט: קצת יותר מארבעה חודשים לפני המועד להשגת הסכם ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, נודע היום (חמישי) כי נציבות האיחוד האירופי והממלכה המאוחדת הגיעו להסכמה על הצהרה משותפת על היחסים העתידיים בין הצדדים לאחר הברקזיט, כך אמר גורם באיחוד האירופי. כעת ההצהרה תעבור בחינה של שאר 27 המדינות החברות באיחוד, שייפגשו היום בבריסל. 



נשיא האיחוד האירופי, הפולני דונלד טוסק, אמר כי נשיא הנציבות, ז'אן קלוד יונקר הודיע לו שצוותי המשא ומתן הגיע להסכמה עקרונית. על פי טיוטת ההסכם, הצדדים "רואים בחזונם יחסי מסחר קרובים ככל האפשר". עוד הוסכם, כי שני הצדדים צריכים לשאוף רמת ליברליזציה במסחר מעבר להתחייבויות תחת ארגון הסחר העולמי".  
ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, עדכנה את חברי הממשלה בדבר ההסכמות וצפויה למסור הצהרה בפרלמנט אחר הצהריים. גורם בממשלה הבריטית אמר כי הצדדים השיגו התקדמות משמעותית וכי תרזה מיי חושבת שזוהי עסקה טובה עבור הממלכה המאוחדת. הגורם צינן את ההתלהבות ואמר כי נושא גיברלטר לא נפתר בשום אופן ו-27 המדינות עדיין צריכות להסכים לו. 

בין הצדדים עדיין יש מחלוקת על נושא גיברלטר, זאת למרות שהושג הסכם בין לונדון למדריד על עתידה של המדינה הזעירה, השייכת לבריטניה, אך שוכנת לדרומה של ספרד.  על פי אתר "אל פאיס" הספרדי, שני הצדדים דנו בהסכם במקביל למו"מ על הברקזיט בין בריטניה לאיחוד האירופי. אלא שלמרות כל זאת, ספרד מאיימת להטיל וטו על הסכם הברקזיט במידה ותנאיה ליחסים העתידיים שלה עם גיברלטר. 
ראש הממשלה, פדרו סאנצ'ז, שוחח עם מיי ואמר לה שארצו תצביע נגד ההסכם אלא עם המסמך יבהיר שהאופן בו היחסים העתידיים בין בריטניה לאיחוד האירופי ייושמו על גיברלטר יידונו בין לונדון למדריד בלבד. "אם הנושא הזה לא ייפתר, לספרד לא תהיה ברירה אלא להצביע נגד ההסכם משום שהוא משפיע על מהות ארצנו", אמר סאנצ'ז.