הפרלמנט הבריטי קבע הערב (שלישי) ברוב קולות בעד הצעה הקובעת כי ממשלתה של תרזה מיי ביזתה את הפרלמנט. ההצבעה הגיעה בעקבות סירובה לפרסם את נספח הייעוץ המשפטי של הסכם הברקזיט שאמור להוביל את בריטניה לפירוד מהאיחוד האירופי. על פי הדיווחים בבריטניה, מדובר למעשה בהחלטה חסרת תקדים, שכן זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהפרלמנט מקבל הצעה כזו.

ההצעה, יש לציין, עברה ברוב של 311 תומכים מול 293 שהתנגדו. מפלגות האופוזיציה והמפלגה המייצגת את צפון אירלנד זועמות על ההחלטה שלא לפרסם את הבסיס המשפטי לעסקת הברקזיט, לאחר שהפרלמנט קבע כי הממשלה מחויבת להעבירו. לאחר שהתקבלה ההצעה לפיה הממשלה ביזתה את הפרלמנט, קראו שוב חברי הפרלמנט המתנגדים לאי פרסום הייעוץ המשפטי לפרסמו על מנת שיוכלו לעיין בו. 
"ביזוי הפרלמנט ע"י הממשלה הוא סמל לבושה עבורה. ההצעה היא בעלת משמעות חוקתית ופוליטית עצומה", אמר קאייר סטארמר, דובר הברקזיט עבור מפלגת הלייבור. "מעולם לא קבע בית הנבחרים כי הממשלה ביזתה אותו".

ככל הנראה, ההחלטה תוביל להשעייתו של התובע הכללי ג'פרי קוקס, אולם לא ברור האם מפלגות האופוזיציה ידחפו לכך. מטרת ההצבעה הייתה בפועל הפעלת לחץ על הממשלה החלשה והלא יציבה של מיי. 
בתוך כך, נראה כי הסיכויים שהסכם הברקזיט אליו הגיעה מיי עם האיחוד האירופי יעבור פוחתים מיום ליום, כאשר ההצבעה מתוכננת ל-11 לדצמבר ואין עדיין רוב נראה לעין לטובת העסקה. ניתן לראות בהחלטה שהתקבלה היום כהפגנת כוח מצידה של האופוזיציה, המתנגדת ברובה להסכם הברקזיט, לו מתנגדים רבים גם בתוך הממשלה. 
אנדריאה לדסום, מנהיגת הפרלמנט, אמרה כי פרסום הייעוץ המשפטי להסכם הברקזיט יוביל לתקדים מסוכן. היא אמרה שהממשלה ביקשה להאט את התהליך על ידי הפנייתו לוועדה מיוחדת, ולא התחמקה מהפרסום עצמו.