מהאדי נאמוש, המחבל מהמוזיאון היהודי בבלגיה ב-2014, נמצא אשם במשפטו. חבר המושבעים בבית המשפט בבריסל החליט היום כי נאמוש, אזרח צרפת נושא באחריות לירי לעבר ארבעת הקורבנות, כך דווח היום (חמישי) ברויטרס.



בית המשפט הבלגי הכריע כי נאמוש אשם ב"רצח טרוריסטי" לאחר שרצח ביריות רובה את המבקרים בין כותלי מרכז המבקרים הנועד להנציח את הקהילה היהודית במדינה. גזר הדין בעניינו יפורסם בתום מספר שבועות של דיונים בבית המשפט, נאמר ברשת החדשות הבלגית "בלגה".


ראיות במשפט. צילום: רויטרס


אירוע הירי, שהתרחש בחודש מאי בשנת 2014, מעט לפני מבצע צוק איתן, היה בעצם הסנונית הראשונה שחשפה את העולם לאיום הגובר של פיגועי טרור מתאים פעילים של מילציות איסלמיות קיצוניות ששבו לארצות המקור שלהן, לאחר שקיבלו אימון באזור סוריה בשורות דאעש.



בתגובה להחלטה, מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר, אמר כי: "אנו מברכים על פסק דינו של בית המשפט הבלגי, שאחרי שנים של סבל ואי-וודאות הביא צדק למשפחתם של חפי הפשע שנרצחו באכזריות כה רבה במאי 2014, ולקהילה היהודית כולה".

זינגר הוסיף כי: "הפיגוע הברוטלי הזה התרחש בתקופה של עלייה באנטישמיות באירופה, ולמרבה הצער, האנטישמיות המשיכה לצמוח בשנים שחלפו מאז. אנו מודים לשלטונות הבלגיים על הצעדים הרבים הננקטים למען הקהילה היהודית, אך אסור לנו לשכוח שהסכנה עוד נמצאת מסביבינו. עלינו לעמוד על המשמר בבלגיה וברחבי האיחוד האירופי כולו על מנת להבטיח שהברבריות והאלימות הללו לא יתרחשו שוב". 
"יחד עם זאת, מצער מאוד שמשפט זה היה מלא בתיאוריות קונספירציה ובדמוניזציה של ישראל מצד הסנגורים והחשודים", סיכם המנכ"ל, "אנו יכולים רק לקוות כי השופטים הכירו בסכנה של הכנסת דימוי אנטישמי לתוך בית המשפט".