הימים האחרונים שלפני סיום חופשת הקיץ הפכו עבור כמה משפחות של מטיילים לסיוט, לאחר שנתקעו לילה ויום בשדה התעופה במינכן. שלוש פעמים הם כמעט המריאו, פעם אחת אף הורדו מהמטוס אחרי שכבר החל בנסיעה על המסלול. במשך שעות ארוכות היו מאות נוסעים בחוסר ודאות מוחלט, בתחילה בשל תנאי מזג אוויר קשים ובהמשך, בשל אדם שיצא מאחד הטרמינלים דרך יציאת החירום. כל זה באחד משדות התעופה העמוסים ביותר באירופה.



על פי ההערכות, כ-5,000 נוסעים עוכבו בשדה התעופה בגלל התקרית הביטחונית שהייתה שם הבוקר. טרמינל 1 וחלק מטרמינל 2 נסגרו, לאחר שנוסע שהגיע בטיסה מחוץ לאירופה היה אמור לעלות לטיסת המשך בשדה, אך במקום לעבור בביקורת הדרכונים, הצליח לפתוח דלת חירום ולעבור דרכה, דבר שהפעיל את מערכת האזעקה. עשרות טיסות עוכבו בשל כך, ביניהן, טיסה של חברת לופטהנזה לישראל.



"הטיסה שלנו הייתה אמורה להמריא אתמול ב-22:55", סיפרה הילה מכפר סבא, אשר הייתה בדרכה לישראל עם בן זוגה ושלושת ילדיהם ועם שתי משפחות נוספות, בתום טיול בן שבוע באירופה. "עשינו בורדינג, היינו אמורים לרדת לשאטל. הכניסו את כולנו לחדר מדרגות ואז יצאה הודעה שיש סופת ברקים ונעצרה תנועת המטוסים. כולנו התבקשנו להישאר היכן שאנחנו".



ההמתנה במינכן. צילום: פרטי



אחרי חצי שעה של המתנה, הוחזרו הנוסעים פעם נוספת לשער ולרכב ההסעות למטוס. "אחרי המתנה בשאטל המחניק, בלי חלונות, התחלנו לנסוע, אבל אז הוא נעצר ליד המטוס ונאמר לנו שאסור לרדת. ככה היינו משהו כמו 20 דקות. חלק מהילדים התחילו לבכות. בשלב מסוים, בלי שהסבירו לנו מה קורה, השאטל חזר לשער ונתנו למי שרצה לרדת לשרותים. אז גם פתחו את הדלת, כדי שיכנס קצת אוויר".



לפתע החל הרכב לנסוע שוב למטוס והפעם הנוסעים הונחו לרוץ במהירות למטוס. "בחוץ ירד מבול והסבירו לנו שאנחנו צריכים לעלות מהר מהר למטוס, כי אם הטיסה לא תצא עד 00:30, לא נוכל להמריא, בגלל נהלים של השדה. רצנו בגשם, עם הילדים על הידיים, בכלל לא בדקו לנו כרטיסים, אמרו לכולם לשבת איפה שפנוי. הדיילות העבירו הדרכה זריזה של נהלי החירום. אישה אחת התקשתה לקשור את הפעוטה שלה, אז הדיילת צעקה עליה והיא התחילה לבכות".



המטוס כבר החל לנסוע על המסלול ואז שמעו הנוסעים שאין המראה. "הורידו את כולנו והחזירו אותנו לשער, שוב פעם במבול, עם הילדים על הידיים. חזרנו לשדה רטובים לגמרי. אמרו לנו שמי שרוצה יכול לקבל שוברים למלון ולמונית ושהטיסה נדחתה לשעה 9:20 בבוקר. הבנו שצריך להיות בשדה שעתיים קודם. החברים שהיו איתנו והיו עם התינוק החליטו שהם חייבים ללכת למלון, אבל אנחנו נשארנו בשדה".



לדברי הילה, "נתנו לנו כריות ושמיכות, הלכנו לפינה שקטה, הרדמנו את הילדים. לי לא נשארו כרית ושמיכה והיה לי קר, אז בקושי ישנתי". הבוקר הגיע, אך גם עכשיו חיכתה לנוסעים הפתעה. "התקדמנו לשער, אבל אז הסתבר שמישהו נכנס מיציאת החירום וסגרו את כל השדה, פינו את כולם לאזור ביניים, שם חיכינו שעתיים. בקריזה נאמר שבעקבות פעילות משטרתית אין המראות". רק אחרי 12:00 בצהריים, המריאה הטיסה לישראל.