ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע הערב (שני) כי מרבית מגבלות הקורונה באנגליה צפויות להיות מוסרות בעוד שבועיים, וזאת על אף המשך העלייה בתחלואה בשל התפשטות זן דלתא של הנגיף. במסיבת עיתונאים שקיים, מסר ג'ונסון כי החל מ-19 ביולי, לא תהיה חובה לעטות מסכות או לשמור על ריחוק חברתי של לפחות מטר אחד, כל מגבלות ההתכנסות יבוטלו, כל העסקים יוכלו להיפתח מחדש ולא תהיה חובה לעבוד מהבית.

במקום כל המגבלות שיוסרו, התושבים יתבקשו להפעיל "שיקול דעת אישי" מול סיכוני ההידבקות. ג'ונסון הבהיר כי הוא לא רוצה לכפות זאת עליהם באמצעות חקיקה. "אני לא רוצה שאנשים ירגישו שזו העת להיות משוחררים לחלוטין", אמר.

בנוסף, לא תהיה חובה להציג תעודות התחסנות, אך עסקים עדיין יוכלו להחליט אם הם משתמשים בהן. ג'ונסון גם הודיע כי מתן המנה השנייה לבני 40 ומטה יוקדם לשמונה שבועות מהמנה הראשונה, במקום 12 שבועות כיום.

על אף ההודעה האופטימית, ג'ונסון התריע כי מספר מקרי ההידבקות עלול להגיע ל-50 אלף נשאים חדשים ביממה בתוך שבועיים, פי שניים מהמצב הנוכחי. עוד אמר ראש הממשלה הבריטי כי יש גם תסריטים של עומסים על בתי החולים. בשל כך, ההחלטה הסופית על הפתיחה המחודשת צפויה להתקבל בעוד שבוע.

"המגפה רחוקה מסיום ועלינו להיות מוכנים לעוד מקרי מוות", אמר ג'ונסון, שציין כי הוא מבקש לשמור על איזון בין הצורך לאפשר שגרה של החברה לבין המשך המאבק במגפה. עוד הוסיף כי "אנחנו חייבים להיות כנים עם עצמנו שאם לא נוכל לפתוח את החברה שלנו בשבועות הקרובים, אז יהיה עלינו לשאול 'מתי נוכל לחזור לשגרה?'".