בצל מבצע החילוץ מאפגניסטן, שנמשך במהירות שיא לקראת תאריך היעד - 31 באוגוסט, שקט יחסי מלווה בפחד שוררים ברחבי הבירה קאבול עשרה ימים אחרי נפילתה לידי הטליבאן, אולם בשכונות שבהן יש נוכחות מצומצמת של החמושים נשים עדיין מרשות לעצמן להסתובב בלבוש רגיל. 

 לפי ה"ניו יורק טיימס", שירותי הממשלה עדיין לא זמינים בעת שאנשי הטליבאן מתחילים לבסס את שלטונם, הבנקים עדיין סגורים ויש קושי למצוא גם דלק. אולם בניגוד לכאוס שמאפיין את אזור נמל התעופה, הרחובות שקטים ומרבית התושבים עדיין מסתגרים בבתיהם. "אנשים חשים שאנשי הטליבאן עלולים להגיע בכל רגע כדי לקחת מהם הכל", אמר תושב בשם מוהיב. 

 ביום שלישי קרא דובר הטליבאן זביחאוללה מוג'הד לנשים להישאר בבתים, לפחות באופן זמני, מאחר שהלוחמים של הארגון עדיין "אינם מאומנים" לנהוג בנשים בכבוד. במרכז העיר נשים ספורות עדיין הסתובבו ברחובות עטויות בורקה, אולם תושבת בשם שבאקה סיפרה כי "באזורים עם נוכחות מצומצמת של החמושים יש נשים שמסתובבות ב'בגדים נורמליים'  כפי שהיה לפני הטליבאן". 

בתוך כך, ארה"ב ומדינות נוספות ממשיכות בטיסות הפינוי מקאבול בקצב מזורז, אחרי שהנשיא ג'ו ביידן החליט שלא להאריך את המבצע מעבר ל־31 באוגוסט. הפנטגון דיווח אתמול כי נקבע שיא יומי חדש של 90 טיסות שהמריאו בתוך 24 שעות עם 19 אלף בני אדם, טיסה בכל 39 דקות. לפי מייג'ור גנרל האנק טיילור מצבא ארה"ב, יותר מ־10,000 בני אדם ממתינים בנמל התעופה לקראת פינוי. "נמשיך לפנות עד הרגע האחרון", אמר דובר הפנטגון ג'ון קירבי. 

באופן חריג גם רוסיה הצטרפה לתהליך הפינוי, אחרי שטענה כי המצב באפגניסטן רגוע. אתמול המריאו ארבעה מטוסים צבאיים רוסיים עם אזרחים רוסים ואזרחים של מדינות נוספות אחרי הוראה של הנשיא ולדימיר פוטין, ובקרמלין ציינו כי המצב מתוח בשל הנוכחות של דאע"ש. גם גורם בריטי בכיר התריע מפני "סיכון גבוה ביותר" של פיגוע של דאע"ש נגד הכוחות המערביים שנמצאים באזור קאבול.