ד"ר יבגני קלאובר, מומחה למזרח אירופה ומדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב, שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM על המתיחות בין רוסיה לאוקראינה והחשש ההולך וגובר מפני פלישה רוסית, סיפר כי לדעתו לא תהיה מלחמה וניסה להסביר את מניעיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאחורי ההסלמה הצבאית.

ד"ר קלאובר סיפר כי "אני טוען שלא תהיה פלישה כי פוטין לא צריך מלחמה, הוא צריך את אוקראינה אבל הוא צריך שאוקראינה ודעת הקהל האוקראיני תעבור לצידו, לכן הוא צריך ליצור בהלה עם הכוחות שיש שם. 130 אלף זה לא מספיק כדי לכבוש את אוקראינה, צריך מיליון לפי הדוקטרינה הצבאית הרוסית 1-5, כרגע זה 1-1, 130 אלף מכל צד".

על הטענות כי ההסלמה נובעת מהרצון של אוקראינה להצטרף לברית נאט"ו אמר: "יש סטנדרטים כפולים כי נאט"ו לא באמת מתפשטת, הם שוכחים להגיד את הצד השני של המשוואה, שהמדינות בורחות לנאט"ו מרוסיה כי רוסיה תוקפנית. נאט"ו זה ארגון אקטיבי שמתפשט וכופה על מדינות להצטרף? לא, הן מגישות בקשות. הוא השיג את ההישג ההפוך, הוא רצה להרוס את נאט"ו והיום מדינות שמעולם לא רצו להצטרף – הפכו את העמדה".

הוא הסביר מה באמת עומד מאחורי המתיחות: "יש גורם שאחראי לזה וזה כמובן הסינים. אנחנו לא יכולים להתעלם מהסינים בנוסחה הזאת. מה הם רוצים? ב-69, כשקיסינג'ר הגיע לסין, הוא רצה להיות בטוח שיש קרע מוחלט בין שתי מדינות קומוניסטיות - בין סין לברית המועצות, ואז היה מאות אלפים של חיילים סינים שעמדו על הגבול עם ברית המועצות. ברית המועצות אמרו או.קיי, הסינים בגדו בנו, ומאז השסע כל כך עמוק שהן מאז ומעולם לא מדברות באותה שפה פוליטית, הן לא חלק מאותו גוש גיאו פוליטי".

"אז זו הייתה אמריקה שבחנה את הסינים אל מול ברית המועצות, רצו לוודא שהסינים איתם ושהם לא יסגרו עם הסובייטים. עכשיו הסיטואציה הפוכה, פוטין נוסע לפתיחה של משחקים אולימפיים וחותם על הסכם הכי  א-סימטרי שיכול להיות, פוטין האח הקטן והסינים רוצים להיות בטוחים שפוטין לא יסגור עם המערב, לא יסגור עם ביידן, ובשביל זה הוא מקריב את אוקראינה. הסינים מעמידם את רוסיה למבחן. תראו לנו שיש לכם שסע עם המערב, תראו לנו מבחן דמים, אל תגידו סתם".

האם פוטין מושפע ממאגיה שחורה?

על הדיווחים שטוענים כי בין הגורמים המשפיעים על החלטת רוסיה לפלוש לשכנתה עומדת קבוצת שמאנים ומכשפות, אמר ד"ק קלאובר כי "זה לא משהו שמוסתר מהציבור. ראינו לפני כמה שנים טקס שנוסעים לסיביר ומקריבים, שורפים חמישה גמלים בריאים זכרים לצורך טיהור של נשמתו של פוטין. זה טקס שמאני. מגיעות למוסקבה מכשפות על מנת להבריח רוחות רפאים".

הוא הוסיף והסביר כי פוטין מושפע מהדברים: "בוודאי שהוא מושפע, יש שם מסורת ארוכת שנים להסתכל על הזמן על כוחות הנסתר, כל הזמן הם במאגיה שחורה, מביאים שמאנים מאמריקה הלטינית ומשלמים להם סכומי עתק כדי שיעבירו את הטקסים האלה. גם אנשים שקשורים לכת המוות הקדוש עושים שם טקסים".

הוא אף אמר: "זה יכול להשפיע על הסיכויים לפלישה. היום במערב, כשרוצים לעמוד על אחוזי הסיכוי לפלישה, באומדנים האלה מכניסים גם את הדברים האלה". לדבריו, "זה לא במקום הנצרות, זה נוסף. בעשרים שנות שליטתו פוטין בנתה בממוצע 3 כנסיות ביום, 20 אלף כנסיות בשעה שבתי חרושת נסגרים, בתי ספר נסגרים, בתי חולים נסגרים. יש עלייה חדה רק בבנייה של כנסיות".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm