שר ההגנה הבריטי בן וואלאס הזהיר היום (ראשון) כי סביב המתיחות במזרח אירופה יש "ריח של מינכן באוויר", בהתייחסו להסכם שאפשר את הסיפוח הגרמני של חבל הסודטים ב-1938, אך לא הצליח למנוע את מלחמת העולם השנייה. בריאיון עם ה"סאנדיי טיימס", הוא הזהיר כי "רוסיה צברה 130,000 חיילים וכוח אש כבד לאורך גבולה של אוקראינה, כלומר מוסקבה יכולה "לפתוח במתקפה בכל עת".

עוד אמר כי "התעצמות הצבאית של רוסיה נמשכת למרות שהשיחות הדיפלומטיות מתגברות - מה שגורם לחששות שהקרמלין מתכוון לפלוש לאוקראינה ויהי מה".

בתוך כך, יועץ ראש הסגל של נשיא אוקראינה הבהיר כי בקייב לא רואים סיבה לסגור את המרחב האווירי. "זה שטויות. ולדעתי, זה קצת מזכיר סוג של מצור חלקי". דבריו מגיעים לאחר שענקית התעופה הגרמנית 'לופטהנזה' הודיעה כי היא שוקלת להשעות את הטיסות לאוקראינה ולאחר שחברת התעופה ההולנדית KLM הודיעה על השעיית הטיסות.

תרגיל משותף של צבאות רוסיה ובלארוס (צילום: Belarusian Defence Ministry/Handout via REUTERS)
תרגיל משותף של צבאות רוסיה ובלארוס (צילום: Belarusian Defence Ministry/Handout via REUTERS)

מנגד, ראש עיריית קייב הזהיר וטען בעיתון הגרמני 'בילד' כי "פוטין שואף להשגת כוח עולמי והמערב צריך לדעת שאחרי אוקראינה אלו יהיו המדינות הבלטיות. אנחנו רק בהתחלה". אנחנו ערוכים לגרוע מכל באוקראינה, העולם חייב לעזור לנו עכשיו".

"אם אולף שולץ וראשי מדינות אחרים ידברו עכשיו עם ולדימיר פוטין, הם צריכים להבהיר לו דבר אחד: המדינה שלנו תגן על עצמה מפני מתקפה ויהיו לה השלכות חמורות. הרעיון של רוסיה לתקוף את אוקראינה הוא נורא. המחשבה מפחידה. אם אתה רוצה שלום, תהיה מוכן למלחמה", הוסיף.

"אנחנו מבינים שלא הגרמנים, הצרפתים והאמריקאים לא יגנו עלינו. זה העסק שלנו, זו המדינה שלנו", אמר ראש העיר ויטלי קליצ'קו בדמעות והוסיף, "דווקא עכשיו גרמניה לא מספקת נשק לאוקראינה או חוסמת משלוחים של נשק הגנתי על ידי מדינות אחרות בנאט"ו. 

גורמים בממשלת גרמניה הביעו פסימיות מהצלחת השיחות בין שולץ לפוטין. כמו כן, סגן הקנצלר אמר: "אנחנו עלולים להיות על סף מלחמה באירופה".