האימונים הרוסיים מגיעים גם למזרח התיכון: חילות האוויר והים הרוסיים החלו היום בתמרון גדול באזור סוריה בנוכחות שר ההגנה, סרגיי שויגו, ובהשתתפות מטוסי קרב ומפציצים גרעיניים נושאי טילים על קוליים.

משרד ההגנה מסר כי התרגיל כולל יותר מ-15 כלי שיט, ובהם ספינות טילים ולוחמה נגד צוללות, שהגיעו מהצי הצפוני, הצי הבלטי והצי הפסיפי. כמו כן משתתפים יותר משלושים כלי טיס, כולל מפציצי טופולב-22 ומטוסי מיג-31 שהגיעו לשדה התעופה חמיימים עם טילים היפר-קוליים מדגם קינז'אל אחרי טיסה של יותר מ-1,500 ק"מ.

לפי ההודעה הרשמית, התמרון, שהוא חלק מסדרת תרגילים של הצי הרוסי ב"אזורים מבצעיים חשובים" ברחבי העולם, כולל סימולציה של התקפה נגד קבוצות קרב ימיות של אויב היפותטי וירי לעבר מטרות ימיות ואוויריות.

שר ההגנה שויגו הגיע היום במפתיע לסוריה כדי לצפות בתרגיל. הוא גם סקר את המתקנים בבסיס הימי בטרטוס ובבסיס האווירי חמיימים ושמע עדכונים מהמפקדים של כוחות המשימה הרוסיים במדינה. כמו כן, שויגו נועד עם הנשיא בשאר אסד בדמשק ועדכן אותו על התרגיל הרוסי. השניים שוחחו גם על שיתוף הפעולה הצבאי בין המדינות ועל הסיוע ההומינטרי הרוסי בסוריה.