אלפי מפגינים אמיצים ברחבי רוסיה התעלמו הערב מהאיומי המשטר ויצאו למחאה בערים הגדולות, ובראשן מוסקבה וסנט פטרבורג, נגד המלחמה באוקראינה. המשטרה דיווחה כי מאות בני אדם נעצרו בחשד להתכנסויות בלתי חוקיות ותמיכה בטרור. הרשויות ברוסיה הזהירו מוקדם יותר היום כי אסור לקיים הפגנות המוניות נגד המלחמה, אולם הן יתירו מחאה אישית. "השלכות משפטיות שליליות צפויות להשתתפות בהתפרעויות ובעצרות שקשורות למצב המתוח של מדיניות החוץ, וזה כולל תביעה ואחריות פלילית", הזהירה ועדת החקירות הרוסית.

אולם החל משעות אחר הצהריים, החלו לצאת אלפי בני אדם למרכזי הערים הגדולות - ממוסקבה ועד סנט פטרבורג, מיקטרינבורג ועד נובוסיבירסק - כשהם קוראים "לא למלחמה!" ודורשים כי השלטון יפסיק את הלחימה באופן מיידי וישיב את החיילים מאוקראינה.

"העולם התהפך", אמרה אנסטסטיה (44), שהפגינה במרכז מוסקבה. "כולם חייבים להיות פה, זו הדרך היחידה להראות שמשהו מפלצתי מתרחש". "חשבתי שפוטין איבד את דעתו", הוסיף המפגין אלכסנדר בלוב. "חשבתי שאסור לנו לראות לעולם מלחמה כזו במאה ה-21. מתברר שאנחנו חיים בימי הביניים".

כוחות המשטרה התפרסו בכוחות גדולים ודרשו מהמפגינים להתפזר לפני שהחלו במעצרים. לפי הדיווחים, השוטרים קיבלו הוראה לדכא כל ביטוי ל"פרובוקציה", כולל הנפת דגלי אוקראינה או שלטים עם "הצהרות מסיתות". נמסר כי לפחות 1,300 בני אדם נעצרו ברחבי המדינה, בהם גם אנשי תקשורת שהוכנסו לניידות על אף שהראו אישור שהם עיתונאים.

למרות זאת, אוקסימורון, אחד הראפרים המובילים במדינה, קרא להקים תנועה נגד המלחמה, בדומה למחאה בארה"ב נגד מלחמת וייטנאם. "אני לא יכול לבדר אתכם כאשר טילים רוסיים נופלים על אוקראינה", אמר למעריציו. "כאשר תושבי קייב נאלצים להתחבא במרתפים ובמטרו, בעת שאנשים גוססים".