ראש המל''ל לשעבר, האלוף במיל' יעקב עמידרור שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והביע את רשמיו נוכח הלחימה בין רוסיה לאוקראינה: "אני לא יודע למה פוטין ציפה, אבל זה נראה רע כשמסתכלים על הצבא הרוסי". 

"באזור של הים השחור זה נראה יותר טוב מבחינה צבאית, באזור של קייב והמערב זה נראה רע. אין לי הסבר לשיירה של 64 ק"מ שעומדת במקום ואין לי הסבר למה כששיירה כזו עומדת לא רואים פעולה אוקראינית נגדה", הוסיף.

לטענתו, יש מספיק מקומות שיש בהם עצים ויכולת להסתתר ולהתקרב למרחק של עשרות או מאות מטרים מכזו שיירה. "זה מאוד מפתיע, אין לי הסבר והגעתי למסקנה שאני לא צריך להמציא הסברים".

בהמשך, התייחס עמידרור לתגובת המערב לפלישה ואמר כי "זה הולך לוויכוח ישן מאוד שהיה לנו עם המערב שדיברנו על איראן. תאר לעצמך שהסנקציות האלו מופעלות נגד איראן, היא לא הייתה היום בעולם הגרעין איפה שהיא נמצאת והיא לא הייתה פועלת באגרסיביות שלא נופלת משל פוטין. האיראנים שלחו ללב עיר שלווה טיל בליסטי, זו לא מדינה שהיא פחות אגרסיבית מפוטין אבל כלפיה לא הפעילו את האמצעים האלו, שהם מאוד מרשימים".

"רוסיה היא מדינה גדולה וחזקה ולמודת סבל, מתי זה יתחיל להשפיע? קשה מאוד לדעת. צריך לומר שהכלכלה הרוסית היא כלכלה קטנה, פי ארבעה מהכלכלה הישראלית. הדבר השני, אנחנו לא יודעים מה קורה בתוך רוסיה ובתוך קבוצה גדולה מאוד של אנשים, בעיקר במוסקבה, שמבינים שלאט לאט ישנו להם את החיים, והם יתקשו לחזור אליהם כי הכלכלה תיפגע מאוד והיכולת לעשות כסף בחוץ תקטן", המשיך.

לדבריו, "בסה"כ על אף עוצמתה האימתנית מבחינה צבאית רוסיה מדינה חלשה מאוד מבחינה כלכלית, ואנחנו לא יודעים מה קורה בתוך הציבור הרוסי בעיקר באזור מוסקבה".

על ההצהרה של פוטין לפיה הוא העמיד בכוננות את הנשק הגרעיני, הגיב: "לרוסים יש למעלה מ-5,000 ראשי נשק גרעינים ולארה"ב יש סדר גודל של 3,500, ביחד זה מספיק בשביל להשמיד את כל העולם פעמיים ועוד יישאר עודף לעולם הבא. האיום של פוטין שהאמריקאים מיהרו להגיב עליו מודיעינית היא הכרזה שפירושה 'יש קווים אדומים - אל תעזו לעבור אותם. אם תעברו אותם אנחנו, רוסיה, נגיב בצורה משוגעת' - אל תערבבו צבא לא אוקראיני במלחמה". 

כשנשאל איך זה עומד להיגמר, ענה: "המפתח מצוי אצל פוטין, הוא צריך להחליט אם הוא מסיר את הכפפות ואותה שיירה ענקית שעומדת שם ממערב לקייב תתפזר ותלך אחורה או שהיא תלך לעבר קייב ותכבוש אותה. זה יהיה מאורע שיביא לשינוי דרסטי. ההחלטה היא החלטה של פוטין ומפקדי הצבא שלו בהנחה שכל מה שהוא יגיד הם יבצעו".

"קלטנו אנשים בימים יותר קשים"

בתוך כך, העיתונאי ועורך חדשות חוץ, אורן נהרי, שוחח גם הוא עם בן כספית ואריה אלדד והתייחס לביקורת שנשמעה כלפי קבלת העולים מאוקראינה. "אם אנחנו רוצים להיות צינים זו אפילו פוליטיקה טובה. זה יחצנות טובה. מדינת ישראל תורמת את חלקה ומתייצבת למען הפליטים שמצבם באמת נורא. אני לא מדבר רק על היהודים אני מדבר על אלו שלא יהיו עם הבדל של מוצא ודת".

"אנחנו נותנים אזרחות לאלתר לכל יהודי פליט או לא, אוליגרך או עני, ועשו את זה מ-47. מדינת ישראל היא מדינה עשירה, 44 אלף דולר לשנה הכנסה, מבחינת יכולות לקלוט אלף איש זה לא על חשבון ה-200 אלף. קלטנו בזמנים יותר קשים", אמר.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm