"הכל יכול לקרות": הפלישה הרוסית לאוקראינה נמשכת, וכן נמשכים גם המגעים בין המדינות בניסיון להגיע לסיום הקרבות. האם הטון המלחמתי יחריף, ויעשה שימוש בנשק קטלני כדי להביא לנקודת "שובר שיוויון" בין פוטין לזלנסקי? שגריר ישראל לשעבר ברוסיה ובאוקראינה צבי מגן, שוחח הבוקר (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm והתייחס לנושא.

"אני שומע שהתקשורת מדווחת על האפשרות הזו", התייחס לאפשרות שהצבא הרוסי ישתמש בנשק כימי נגד אזרחים באוקראינה. "אני לא רואה את זה בסבירות מתקבלת על הדעת, אם כי הכל יכול לקרות. אבל, אין שום הצדקה ואין שום הגיון. משתמשים באיום בנשק הזה כמנוף לחץ נגד האוקראינים שיפסיקו להילחם".

פליטים מאוקראינה במעבר הגבול עם רומניה (צילום: REUTERS/Stoyan Nenov)
פליטים מאוקראינה במעבר הגבול עם רומניה (צילום: REUTERS/Stoyan Nenov)

על המשך שלטונו של פוטין אמר מגן: "יש מאה ארבעים מיליון רוסים שימשיכו לתמוך במשטר, אבל יש מחאה בצמרת יש מחאה בערים הגדולות, יש מחאה בקרב ערים ומוסדות, רוב האנשים האלה הם במחאה לכן יש לפוטין בעיה, לכן ביטלו וסגרו רשתות רדיו טלוויזיה ורשתות תקשורת. הטילו גם סגרים על הערים משום שיש מחאה ציבורית גדולה מאוד".

"פוטין מאמין שזו עבודה חתרנית של המערב", הוסיף, "ויש לו גם בעיה בתוך הצמרת המדינית של עצמו, לא כולם תומכים בו ומתקוטטים אחד עם השני. הוא צריך לשרוד".