המתיחות נמשכת: ההסלמה בין הרשות הפלסטינית לתנועת חמאס בגדה ממשיכה לגדול, לאחר שהארגון טוען כי מנגנוני הביטחון הפלסטינים ממשיכים לפעול נגדו בשיטתיות בגדה. זאת, לאחר מעצרם של אסירים משוחררים וסטודנטים פעילים באוניברסיטאות בגדה המערבית.

ארגון זכויות האדם "עורכי דין לצדק", חשף ביום שבת האחרון, כי תיעד עדויות מחרידות של עינויים שספגו עצירי חמאס בבתי הכלא בגדה המערבית. מנהל דף הפייסבוק של הארגון, עורך הדין מוהנאד קראג'ה, אמר: "היכן הסטודנטים באוניברסיטה א-נג'אח והאסירים המשוחררים בשכם הנתונים לעינויים במטה מנגונוני הביטחון בשכם?"

בדו"ח החודשי של הארגון, נמסר כי הרשות ביצעה 187 הפרות של זכויות אזרח במהלך החודש האחרון. ההפרות כוללות בין היתר מקרים של תקיפה ואלימות, פשיטה על בתים ומקומות עבודה והחרמת רכוש. בתוך כך, מומחה פלסטיני לזכויות האדם, עיסאם עבדין, קרא לרשות הפלסטינית להפסיק את מדיניות המעצרים והדגיש את הצורך "להגן על הזכויות והחירויות של האזרח הפלסטיני".

עבדין הוסיף: "מי שמבצע את ההפרות הללו מרגיש שיש לו חסינות המונעת דין וחשבון, ולכן ההפרות האלה יתמשכו". לדבריו, "מצב זה הוא תוצאה טבעית של ההידרדרות במערכת המשפט הפלסטינית, העדר עקרון הפרדת הרשויות, עצמאות הרשות השופטת והעדר עיקרון האחריות".

כזכור, המתיחות ברחוב הפלסטינית עלתה לכותרות בחודש פברואר האחרון, כאשר התרחשו עימותים בין החמולות בחברון. בעקבות האירוע, עלו שאלות גדולות לגבי תפקודה ומקומה של הרשות ומנגנוני הביטחון שלה. ברשתות החברתיות הערביות הטילו ברשות הפלסטינית את האחריות המלאה לכאוס ברחובות ולהתפשטות העימותים החמושים בין החמולות.