מקסים כץ, איש האופוזיציה הרוסית, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על סערת מעיל היוקרה של פוטין, אותו לבש במהלך נאום שנשא בעצרת תמיכה במלחמה למרות האינפלציה הגואה והמצב הכלכלי הקשה ברוסיה, וסיפר: "לאף אחד לא אכפת מזה, זה לא חדש, כולם ברוסיה כבר התרגלו לשחיתות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

כץ ציין כי נשיא רוסיה "הרבה פעמים השתמש בדברים יוקרתיים בשביל נאומים שלו. זהו מותג איטלקי שהוא מאוד אוהב, זו לא פעם ראשונה שהוא משתמש במוצרים של המותג הזה. המעיל הזה עולה 1.5 מיליון רובל, שזה כ־42 משכורות חודשיות ממוצעות של אזרח רוסי". 

הוא סיפר על התגובות ברוסיה לדברים: "ברוסיה השחיתות כל כך רגילה שאתה יכול להיות מנהל המשטרה ולבוא לתחנת המשטרה עם מרצדס שעולה כמו 10 שנים של עבודה. כולם אמרו שזה לא ראוי, שזה ביזיון ושזה לא צריך להיות ככה אבל לאף אחד לא אכפת מזה, כולם התרגלו. זה לא דבר חדש".

כמו כן, הוא חשף כי לא מדובר בעצרת תמיכה אותנטית. "אנשים הובאו לשם עם אוטובוסים משום שאמרו להם מהעבודה שהם חייבים, אחרת הם יפוטרו. הם באים ונרשמים ואחרי 10 דק' עוזבים, סיפור רגיל לגמרי ובכלל לא אותנטי".

על כך שהנאום הופסק באמצע אמר "אומרים שזו תקלה, אבל ראיתי צילום של הנאום, אנשים התחילו לשרוק ולא הסכימו כל כך עם מה שהוא אמר, יכול להיות שזו הסיבה ויכול להיות שזו תקלה. זה רגיל לרוסיה, אנחנו רגילים לזה מ-2011".

באשר לדיווחים על מחנות 'סינון' ברוסיה לאוקראינים, אמר: "שמעתי דיווחים כאלה, אני לא יודע בעצמי על דברי כאלה. אנחנו בקשר עם אנשים מאוקראינה שבאים לרוסיה, לסביבת מוסקבה, עוזרים להם אבל אנחנו לא ראינו אנשים שהביאו אותם בכוח. יש אנשים שלא כל כך שמחים להיות ברוסיה ורוצים לצאת והם יכולים לצאת. אנו לא מכירים את זה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm