בצל הלחימה באוקראינה: קבוצה של אזרחים מהאליטה הרוסית מתכננים לנסות להפיל את שלטונו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כך נטען בפוסט שפורסם אתמול (ראשון) בעמוד הפייסבוק הרשמי של מנהלת המודיעין הראשית של משרד ההגנה של אוקראינה. 

הפוסט, שנפתח במילים "הרעלה, מחלה פתאומית, תאונה - האליטה של ​​רוסיה שוקלת לסלק את פוטין", טוען כי "מתגבשת קבוצה של אנשים משפיעים שמתנגדים לפוטין בקרב האליטה העסקית והפוליטית הרוסית, המטרה שלהם היא להסיר את פוטין מהשלטון בהקדם האפשרי ולהחזיר את הקשרים הכלכליים עם המערב שנהרסו במלחמה באוקראינה".

לכל העדכונים מהמלחמה באוקראינה - לחצו כאן

לפי הפוסט, חלק מסוים מהאליטה הפוליטית הרוסית של הפדרציה הרוסית מחשיב את ראש שירות הביטחון הפדרלי הרוסי אלכסנדר בורטניקוב כיורשו של פוטין. הפוסט מציין כי "לאחרונה הדיקטטור הרוסי אינו רואה בעין יפה את בורטניקוב, כאשר הסיבה הרשמית לכך היא טעות חישוב קטלנית במלחמה נגד אוקראינה - שכן בורניקוב ומחלקתו היו אחראים על ניתוח מצב הרוח של אוכלוסיית אוקראינה והיכולת של הצבא האוקראיני".

"ידוע כי בורטניקוב ועוד כמה חברים משפיעים מהאליטה הרוסית בוחנים אפשרויות שונות להרחקת פוטין מהשלטון. בפרט, הרעלה, מחלה פתאומית או "תאונה" אחרת אינה נכללת", נכתב. "המידע הגיע מהצד הרוסי. כנראה, כך מנסה הנהגת ה-FSB להחליש את השפעתו של קדירוב. זה עשוי להיות גם ניסיון ליצור שיתוף פעולה עם הרשויות האוקראיניות מראש, תוך עקיפת ההנהגה הנוכחית של הפדרציה הרוסית", מסכם הפוסט.