מלחמת רוסיה-אוקראינה: העיתון הרוסי "קומסומולסקאיה פראבדה" דיווח הערב (שני) כי מאז החלה הפלישה הרוסית, כמעט עשרת אלפים חיילים רוסים נהרגו בקרבות. מעט לאחר הפרסם, נראה כי הדיווח נמחק במהירות מהאתר. טרם הסרתו, העיתון ציטט את משרד ההגנה הרוסי ודיווח כי 9,681 חיילים נהרגו ו-16,153 נפצעו.

המספרים הללו גבוהים בהרבה ממה שדווח עד כה על ידי ממשלת רוסיה, ולא ברור אם הם מדויקים. בעבר, משרד ההגנה במדינה דיווח כי 498 חיילים רוסיים בלבד נהרגו עד כה בקרבות. הערכות מודיעין אמריקאיות מספרות כי מניין ההרוגים מצד הצבא הרוסי באוקראינה עומד על שבעת אלפים.

עד כה, הצבא הרוסי ממשיך בהפצצות במוקדים רבים באוקראינה ונתקל בהתנגדות קשה מהצפוי. שר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, התראיין לרשת CBS האמריקאית ואמר כי "המתקפה הרוסית נעצרה". הוא תיאר את האסטרטגיה של פוטין באוקראינה ככושלת. לדבריו, "האוקראינים המשיכו לפגוע בכוחותיו של פוטין. הנחישות של הצד האוקראיני היא משמעותית מאוד".

בתוך כך, לאור הכותרות בארץ ובעולם בדבר הפרסום באתר החדשות הרוסי על מספר ההרוגים הרוסים במלחמה, חשוב לציין כי הדיווח מוביל לחשבון הרשמי של משרד ההגנה ברשת החברתית vk, ושם המספרים לא מופיעים כלל. כמו כן, התדרוך, וגם הידיעה באתר, הם מאתמול בערב, ואם המספרים היו מופיעים שם, סביר שהם כבר היו מכים גלים אתמול. 

מוקדם יותר החודש, התרחש מקרה דומה בסוכנות החדשות טאא"ס וההערכות היו שמדובר בהאקרים שהשתלטו על הידיעה ושינו אותה. גם הפעם ייתכן שמדובר במקרה דומה של האקרים, אולם אסור לפסול את האפשרות שמדובר גם בגורמים רוסיים שרצו לחשוף את האמת שבמשרד ההגנה ובקרמלין מאד מנסים להסתיר.