בצל ביקור ביידן במזרח התיכון: סעודיה בירכה היום (שישי) על פסיקת בית הדין המיוחד בלבנון נגד פעילי חיזבאללה, וקראה לקהילה הבינלאומית ל"מלא את תפקידה כלפי לבנון, שסובלת מהפרקטיקות של קבוצות הנתמכות על ידי איראן". עוד ציינה כי: "השיטות של חיזבאללה בגיבוי איראן גרמו לכאוס חסר תקדים בלבנון".

כאמור, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ינחת בישראל ב-13 ביולי בערב לביקור של כ-40 שעות, כך הודיע הבית הלבן. זאת, כחלק ממסע במזרח התיכון. בהודעת הבית הלבן נכתב כי מטרת הביקור היא: "לחזק את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ולשגשוגה של ישראל".

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

בתום הביקור בישראל ובבית לחם, ביידן ינחת בג'דה שבסעודיה, שם הוא צפוי לפגוש כעשרה מנהיגים אזוריים, ובהם יורש העצר הסעודי. הדוברת של ביידן, קארין ז'אן פייר, הודיעה כי הנשיא האמריקאי יגיע לסעודיה בהזמנת המלך סלמאן ויפגוש בג'דה את נציגי מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ: בחריין, כוויית, עומאן, קטאר, סעודיה והאמירויות, וכן את נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, מלך ירדן עבדאללה, וראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-קדימי. 

שר החוץ של סעודיה, פייסל בן פרחאן, בוועידת הביטחון במינכן (צילום: רויטרס)
שר החוץ של סעודיה, פייסל בן פרחאן, בוועידת הביטחון במינכן (צילום: רויטרס)

ביקורו של ביידן בסעודיה מתרחש על רקע הדיווחים ולפיהם שניים מיועציו הבכירים של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגיעו לביקור חשאי בסעודיה לשיחות בנושא התיווך בין ישראל לסעודיה, שנחשף בוואלה! לפי שלושה מקורות אמריקאים, יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לנושא המזרח התיכון, ברט מקגרק, והשליח האמריקאי לנושא אנרגיה עמוס הוכשטיין, שנחשב מקורב מאוד לביידן, הגיעולסעודיה כדי לקיים פגישות עם בכירים סעודים.