גורמים אמריקאים אישרו כי ארה"ב כינסה פגישה חשאית של בכירי צבא מישראל ומדינות ערביות בחודש מרץ האחרון, וזו עסקה בתיאום המהלכים מול האיומים האוויריים ההולכים וגוברים מצדה של איראן בשימוש בטילים ומזל"טים, כך דווח היום (ראשון) בוול סטריט ג'ורנל.

שיחות אלו, שלא נחשפו עד עתה, נערכו בשארם א-שייח' שבמצרים, ומדובר בפעם הראשונה בה התאספו בהיקף כזה קצינים ישראליים וערביים בחסות צבא ארה"ב על מנת לדון כיצד יש לנהוג אל מול איום משותף.

בפגישה נכחו קציני הצבא הבכירים מישראל, ערב הסעודית, קטאר, מצרים וירדן והתרחשה על רקע שלב מוקדם בדיון על שיתוף פעולה צבאי אפשרי בין ישראל לשכנותיה, מסרו הגורמים. גם איחוד האמירויות הערביות ובחריין שלחו קצינים לפגישה. את ארה"ב ייצג הגנרל פרנק מקנזי, מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב דאז.

הדובר של פיקוד המרכז לא הודה באופן ישיר בקיומה של הפגישה, אך אמר שהפיקוד "שומר על מחויבות נחרצת להגברת שיתוף הפעולה האזורי ולפיתוח הגנה משותפת הכוללת טילים וכוח אווירי, כדי להגן על הכוח שלנו ושל שותפינו האזוריים". עוד הוסיף כי איראן "היא הגורם העיקרי שמערער על היציבות במזרח התיכון". 

השיחות בשארם א-שייח' מגיעות לאחר דיונים חשאיים בדרגה נמוכה יותר בקרב נציגים ממדינות המזרח התיכון, שדנו בתרחישים היפותטיים לגבי האופן שבו יוכלו לשתף פעולה כדי להתגונן מפני איומים אוויריים אפשריים. בשיחות בשארם הגיעו המשתתפים הבכירים להסכמה עקרונית על הליכי הרתעה מואצים כאשר מזוהים איומים אווירים, כך לפי גורמים שמכירים את השיחות.