שירות החיזוי בבריטניה התריע כי גל חום נוסף עלול לפקוד את הממלכה בסוף השבוע הקרוב, אולם הוא לא צפוי להביא עמו טמפרטורות קיצוניות ושוברות שיאים, כפי שהיה בשבוע שעבר.

אף שמרבית השבוע הנוכחי צפוי להיות נוח עם ממטרים באזורים שונים, לקראת סוף השבוע ותחילת השבוע הבא צפויות הטמפרטורות לעלות שוב.

"גל חום בסוף השבוע הנוכחי הוא בהחלט אפשרות, אבל אנחנו לא יכולים להגיד בוודאות כמה חם יהיה", אמר החזאי אלכס ברקיל. בארה"ב גל החום ששרר בצפון מזרח המדינה צפוי להגיע היום לסיומו עם ירידה בטמפרטורות, שיהיו שוב ממוצעות לעונה.

שירות החיזוי עדכן כי במספר מקומות נשברו שיאי טמפרטורה - בג'ופלין שבמיזורי נמדדו 40.5 מעלות, בניוארק שבניו ג'רזי נמדדו 38.8 מעלות, בבוסטון נמדדו 37.7 מעלות, ובכך נשבר שיא משנת 1933, ובטרנטון שבניו ג'רזי נמדדו 36.6 מעלות - בדומה לשיא משנת 1910.

בצד השני של המדינה עדיין לא הושגה כל השתלטות על שריפת אוק, שמשתוללת במחוז מריפוסה בקליפורניה מאז יום שישי האחרון, ואף שיותר מ־2,500 כבאים נלחמים בלהבות מהקרקע ומהאוויר היא ממשיכה להתפשט, וכבר כילתה שטח עצום של יותר מ־63 קמ"ר. שירות היערות הלאומי סגר את הגישה לחלקים של היער הלאומי סיירה.

בתוך כך, ארגוני עובדים באיחוד האירופי קראו אתמול לנציבות האירופית לקבוע מגבלה אחידה של טמפרטורה מקסימלית עבור עבודה בחוץ, זאת לאחר ששלושה עובדים מתו בזמן עבודתם בשבוע שעבר במדריד, כששררו כ־40 מעלות.