מיילי סנדרסון, החשוד בטבח בססקצ'ואן, קנדה, במהלכו נרצחו עשרה בני אדם ו-18 אחרים נפצעו, נעצר ומת הלילה (בין רביעי לחמישי) בתום מצוד של 96 שעות, כך מסרה המשטרה. כמו כן, המשטרה הקנדית מסרה כי סנדרסון מת לאחר שנכנס "למצוקה רפואית" בעקבות מעצרו. מותו של סנדרסון מגיע לאחר מותו של אחיו, דמיאן, החשוד השני בטבח, שנמצא מת ביום הטבח עצמו.

בתוך כך, לפני מותו, סנדרסון היה מבוקש בגין שלושה סעיפי רצח בכוונה תחילה, סעיף של ניסיון רצח ופריצה לבית מגורים. על פי המשטרה המקומית, מיילי סנדרסון נעצר בעיר ווקאוו, לאחר שדווח כי הוא גנב משאית לבנה ונמלט מהעיר. לאחר מרדף, בה המשאית הגיעה למהירות של 150 קמ"ש, היא אותרה על כביש מהיר בסמוך לעיר. מהמשטרה נמסר בנוסף כי "כדי להבטיח את שלומם של הנהגים בכביש במהיר, המשאית הופנתה לתעלה סמוכה".

אחת מזירות הטבח בקנדה (צילום: REUTERS/David Stobbe)
אחת מזירות הטבח בקנדה (צילום: REUTERS/David Stobbe)

לאחר מכן, המשטרה המקומית מסרה כי מיילי סנדרסון נכנס "למצוקה רפואית, והוא הועבר באמבולנס לבית החולים במחוז, שם נקבע מותו. ננקטו כל האמצעים הניתנים כדי להציל את חייו. לא ניתן להצביע על הסיבה הספציפית למותו, התשובה תינתן כחלק מהנתיחה שתתבצע בהמשך". המשטרה הקנדית מסרה כי עדיין לא ברור הרקע לטבח, ולא ידוע האם אחד האחים הכיר את אחד הקורבנות. עם זאת, החשד כי הטבח היה אקראי, כך אמרה עוזרת נציבות המשטרה הקנדית, רונדה בלקמור.

כזכור,ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו תיאר את השניים כ"איומים ושוברי לב". הוא ציין כי ממשלתו הייתה בקשר ישיר עם הנהגת קהילת ג'יימס סמית קרי ניישן, שקורבנות הטבח משתייכים אליה, וכי היא תסייע להם. עוד אמר טרודו, כי "האחראים למתקפות המתועבות של היום חייבים לעמוד לדין במלואו. אני חושב על אלה שאיבדו אדם אהוב ועל אלה שנפצעו". רונדה בלקמור, עוזרת הנציבה של המשטרה בססקצ'ואן, אמרה כי הקשר בין החשודים לא ברור. היא ציינה כי עדיין לא ברור מה המניע שעמד מאחורי הרצח ההמוני והוסיפה: "זה נורא מה שקרה במחוז שלנו היום".