בסוף השבוע החל עידן חדש בממלכה הבריטית, כאשר המלכה אליזבת השנייה הלכה לעולמה בגיל 96 ובנה צ'ארלס הומלך כמלך בריטניה. מירי קרימולובסקי, מומחית לתרבות הבריטית ולבית המלוכה, סיפרה היום (ראשון) לאראל סג"ל וחיים לוינסון, ברדיו 103FM, על ההכתרה המלכותית ועל האבל ששרר במדינה לאחר לכת המלכה: "לבתי מלוכה יש בדרך כלל השפעה חיובית על מה שקורה באנגליה. צ'ארלס הולך להיות מלך מצוין".

גזענות, הנסיך אנדרו ותרומות מפוקפקות: האתגרים של המלך צ'ארלס
"היתה עוף מוזר במשפחת המלוכה": סיפורה המרתק של סבתו של המלך

סג"ל שאל את קרימולובסקי איך היא הגיעה לעבוד בארמון בקינגהאם. על כך השיבה: "העבודה התנדבותית, אני הישראלית היחידה. יש אנשים מכל העולם. למלכה יש את אוסף האומנות הגדול בעולם, שכמובן הוא לא ממנה, הוא כבר 400 שנה. אני עובדת גם מדי פעם בטוקיו, שם יש קיסר".

"בתי המלוכה האלה מכניסים המון כסף למדינה בתיירות, בכל מיני אירועים" היא הוסיפה, "זאת אומרת, מבחינה כלכלית זה עסק כדאי, לכן אני אומרת שבישראל אולי היה כדאי לנו מכל הבחינות לאמץ את הדבר הזה. לעבוד שם בהתנדבות זה נפלא, ואגב אנחנו מקבלים מתנות תמיד, בקבוק מאוד טוב מאוסף המלכה. מן קופסה עם החותמת, זה מאוד מרגש".

"בשנים הראשונות המלכה הייתה מקבלת את המתנדבים שלה. מ-2015, שהיא קצת ירדה בתפקוד שלה, היא התחילה לשלוח מן ברכות וידאו כאלה. היא מאוד מודעת לזה שבאים אנשים מכל העולם", היא סיפרה.

קרימולובסקי התייחסה למלך החדש: "תדעו  שגם צ'ארלס, שנטו בעבר לא לאהוד אותו וללגלג לו, הולך להיות מלך מצוין, ואגב גם זה בזכות אישה. זה בזכות אשתו שעשתה מהפך בחיים שלו. משנת 2015, המלכה עבדה יחד עם צ'ארלס ועם וויליאם. הזוג הצעיר מאוד משפיע על בית המלוכה, וזה אומר שלדעתי בית המלוכה יתפקד לא פחות טוב, אם לא יותר טוב, ועם קשר יותר טוב לציבור".   

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM.