לקראת הסלמה במתיחות? הממשל האמריקאי פרסם אמש (שישי) שורה של תקנות ייצוא, שכוללות סעיף שימנע מסין להשיג מוליכים למחצה שמיוצרים באמצעות ציוד אמריקאי, בכל מקום בעולם. התקנות החדשות צפויות להרחיב את יכולות הפיקוח האמריקאית על ההתקדמויות הטכנולוגיות של סין, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

"וושינגטון שולחת מסרים שגויים ומסוכנים": המתיחות בין ארה"ב לסין עולה שלב

התקנות, שחלקן נכנסו לתוקף באופן מיידי, נשלחו לחברות KLA, Lam Research, ו-Applied Materials, ועל פיהן על החברות להפסיק מיד משלוחי ציוד למפעלים שנמצאים בבעלות סינית מלאה, המייצרים שבבים מתקדמים. 

שלל הצעדים עשוי להסתכם בשינוי הגדול ביותר במדיניות ארה"ב כלפי משלוח טכנולוגיה לסין מאז שנות ה-90. כאשר התקנות עלולות להכשיל את להכשיל את תעשיית ייצור השבבים בסין על ידי אילוץ חברות אמריקאיות וזרות המשתמשות בטכנולוגיה אמריקאית לנתק את התמיכה בכמה מהמפעלים והמעצבים המובילים בסין.

"זה יחזיר את הסינים שנים לאחור", אמר ג'ים לואיס, מומחה לטכנולוגיה ואבטחת סייבר במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים (CSIS), והוסיף כי המדיניות נוגעת לתקנות הנוקשות של שיא המלחמה הקרה.

בתגובה לדברים, מסר דובר משרד החוץ של סין מאו נינג כי התקנות החדשות של ארה"ב המכוונות ליצרני שבבים סיניים הם שימוש לרעה באמצעי סחר ונועדו לשמור על "ההגמוניה הטכנולוגית של המדינה".