רוסיה פתחה אתמול במתקפה נרחבת על אוקראינה, כשעל פי הדיווחים למעלה מ-80 טילי שיוט נורו לעבר קייב וערים נוספות באוקראינה במתקפת הטילים הרוסית וכן יותר מ-20 מל"טי תקיפה, בהם מל"טים איראניים. שירותי החירום באוקראינה עדכנו כי 11 נהרגו ו-64 נפצעו בתקיפה. 

באוקראינה חגגו את הפיצוץ בגשר קרים; ברוסיה תקפו: "אירוע טרור"
פרשן בכיר מסביר: כך הצליחה מתקפת הנגד האוקראינית להביא לקריסת הצבא הרוסי

העיתונאי אורן נהרי שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והביא פרטים נוספים. "הבוקר מתקפה נוספת על קייב, ממש בדקות האחרונות, לפני כעשר דקות הגיעו הידיעות הראשונות על עוד מתקפת טילים על קייב, יכול להיות שיהיו גם על ערים נוספות. נקמתו של פוטין, או תסכולו", עדכן בפתח דבריו.

"פוטין רוצה להשיג כמה דברים, ברור שלא מדובר במטרות צבאיות, האפשרות האחת שהוא אומר 'אני מנסה להודיע לאוקראינים שהם יסבלו אם ימשיכו להתנגד', לא סביר שזה יקרה, הרי ההתקפות האלה המשיכו וזה לא עשה שום דבר לרוח הלחימה האוקראיני, אולי להפך. נקודה שניה, הוא רוצה להרגיע את האופוזיציה מבית, את כל אלה שרואים את התנהלות המלחמה, את ההתקפה האוקראינית על הגשר, 99 אחוזים שזו פעולה צבאית אוקראינית, הם לא לוקחים על זה אחריות מלאה אבל הם רומזים שזה הם רק בלי להגיד את זה במפורש", אמר.

לדבריו, "יש עליו ביקורת אדירה, על ניהול המלחמה, לא אומרים את השם פוטין אבל ברור לחלוטין למי הביקורת מכוונת. הנקודה האחרונה זה רמזים למערב שיש הרבה מאוד יכולת הסלמה, יש עוד לאן להגיע, ופוטין ממשיך. יש פה קריאות ברורות לרצח עם, שצריך לומר שמתבצע, ופשעי מלחמה. זה שהצבא הרוסי, מתברר שעד כמה שהוא גרוע, היחידות הטובות ביותר בו חוסלו או נפגעו קשה מאוד, העם לא מאמין במלחמה הזו, ראו את הבריחה המבוהלת. זה שכל הדיווחים שמגיעים על זה שאין תחמושת, אין ציוד, כל הדברים האלה וכמובן התמיכה המערבית שנותנת יתרון לאוקראיניים במודיעין בעיקר אבל גם בכלי מלחמה, מערכות טילים וכו' - אין לאוקראינים מספיק תחמושת".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

בהמשך, התייחס לשאלת החימוש האוקראיני על ידי סוללות כיפת ברזל, ואמר כי "אחד הגנרלים האמריקאים אומרים זה שאוקראינה צריכה כיפת ברזל. תהיינה קריאות לישראל לאשר מכירה של כיפת ברזל לאוקראינה."

באשר ליכולתו של פוטין להשתמש בנשק גרעיני טקטי, הבהיר: "היכולת וודאי קיימת, השאלה האם עושים את הצעד הזה. כי נכון שמבחינת ההרס הוא לא ענק, אבל אסור לנרמל את זה. פוטין מודע לזה והשאלה הגדולה עד כמה הוא יורתע ממה שהמערב עשוי לעשות ועד כמה המערב ינקוט אמצעים אם זה יקרה - האם המערב יכנס למלחמה ישירה מול רוסיה או יביא להרס של צי הים השחור כדי להרתיע משימוש עתידי. כרגע פוטין מרגיש שהוא עדיין יכול לנצח במלחמה הזו, לא בלי סיבה. יש לו הרבה סיבות לחשוב שאוקראינה אולי תתמוטט ורוסיה תחת שלטונו הדיקטטורי לא".

"חשבנו שאזורי הלחימה רחוקים מקייב"

בנוסף, לשיחה הצטרף הרב יונתן מרקוביץ', הרב של קייב ושליח חב"ד: "המצב לא נעים. יש נפגעים ברכוש, בנפש, נפגעי חרדה, לא פשוט. זה הגיע דיי בהפתעה, כיוון שכבר חשבנו שזה לא יגיע לקייב, חשבנו שאזורי הלחימה רחוקים מקייב. אנשים התחילו לחזור כבר לקייב עצמה, אנשים מאזורי הלחימה עברו לקייב", שיתף.

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM