דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב טען היום (שלישי) כי ארצות הברית מעורבת באופן פעיל במלחמה באוקראינה, יממה לאחר שהנשיא האמריקאי ג'ו ביידן התחייב להמשיך בסיוע הביטחוני. 

השגרירות הרוסית בתגובה ללפיד: "ישראל שתקה על שמונה שנים של טרור אוקראיני"
לפיד בעמדה תקיפה נגד רוסיה: "מגנה את תקיפת האזרחים בקייב ובערי אוקראינה"

במהלך שיחת טלפון רגילה עם עיתונאים, אמר פסקוב כי ניתן "לראות את המעורבות האמריקאית בעין בלתי מזוינת". וציין כי "ארצות הברית כבר שקועה בפועל בסכסוך הזה".

כאמור, אמירותיו של פסקוב מגיעות לאחר שביידן גינה את ההתקפות על ערים אוקראיניות והמשיך להתחייב לסיוע ביטחוני של ארה"ב "כולל מערכות הגנה אוויריות מתקדמות". הבית הלבן לא ציין באילו מערכות הגנה אווירית דן ביידן עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אך ארצות הברית התחייבה בעבר לספק לאוקראינה מערכות טילי קרקע-אוויר מתקדמות (NASAMS). 

צבא אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)
צבא אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)

מוקדם יותר היום, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר הערות דומות בריאיון לתקשורת הממלכתית ברוסיה, כשטען כי  "נראה לי שהאמריקאים דה פקטו משתתפים במלחמה הזו כבר הרבה זמן, הם לא רק מחמשים את זלנסקי ואת משטרו, הם מספקים מודיעין מלוויינים צבאיים ומסחריים, המשמשים כעת בתוכניות צבאיות".

במקביל לכך, מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, התחייב שהברית תיפגש כדי "להגביר את התמיכה" באוקראינה השבוע. "נאט"ו אינו צד לסכסוך. אבל התמיכה שלנו משחקת תפקיד מפתח", אמר במהלך מסיבת עיתונאים.

לדבריו, ביום רביעי שרי ההגנה של נאט"ו יזמינו את מקבילם האוקראיני "לדון במערכות הגנה אווירית מתקדמות וביכולות אחרות לאוקראינה, ואני מצפה להמשך משלוחים".