המודיעין הבריטי העריך הבוקר (שבת) כי חיילי מילואים רוסים רבים שנקראו להילחם באוקראינה נאלצים לקנות מגן גוף משלהם - ועל כן מחיריו זינקו. עוד ציין המשרד בעדכון היומי שלו כי "שחיתות אנדמית ולוגיסטיקה לקויה" נותרו גורם ל"ביצועים גרועים" של רוסיה באוקראינה.

יוביל לסיום המלחמה? רוסיה הודיעה כי היא פתוחה לשיחות מו"מ עם אוקראינה
הרמז לסינים שמסתתר מאחורי הסיוע האמריקאי הנדיב לאוקראינה | שלמה מעוז

עוד צויין כי הכמות הממוצעות של ציוד אישי שרוסיה סיפקה לחיילי המילואים המגויסים שלה הייתה "כמעט בוודאות נמוכה מהאספקה ​​הדלה ממילא של חיילים שנפרסו בעבר". על פי המשרד, אפוד 6B45 נמכר באתרי קניות מקוונים במוסקבה תמורת 40 אלף רובל (כ-640 דולר), לעומת כ-12 אלף רובל באפריל.

לצד זאת, ארצות הברית הזהירה שהיא יכולה להטיל סנקציות על אנשים, מדינות וחברות המספקות תחמושת לרוסיה או תומכות במתחם הצבאי-תעשייתי שלה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי סגן שר האוצר האמריקאי, וולי אדיימו, אמר בפגישה של פקידים מ-32 מדינות שנועדה לדון בסנקציות על מוסקבה, כי המחלקה תפרסם הנחיות ביום שישי המבהירות כי וושינגטון "מוכנה ומסוגלת" להטיל תקיפה כזו.

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Kremlin via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Kremlin via REUTERS)

בתוך כך, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אמש כי מוסקבה "עושה הכל נכון" במלחמתה באוקראינה, למרות שורה של תבוסות. אמירותיו הגיעו שעות לאחר שפקידי הקרמלין באזור חרסון קראו לתושבים לעזוב את המקום לאחר שקייב הודיעה כי כוחותיה מתקדמים לכיוון העיר הראשית.

מוסקבה גם רמזה על היקף הנזק שנגרם לגשר קרים המתחבר לרוסיה בעקבות הפיצוץ בסוף השבוע שעבר, ואמרה שייתכן שיחלפו חודשים רבים עד להשלמת התיקונים.

"מה שקורה היום לא נעים. אבל אם רוסיה לא הייתה תוקפת בפברואר היינו באותו מצב, רק התנאים היו גרועים יותר עבורנו. אז אנחנו עושים הכל נכון", אמר פוטין.