נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ תקף אתמול (שישי) את ארתור אנגורון, השופט שמטפל בתביעת ההונאה שהוגשה כנגדו מצד התובע הכללי בני יורק. הוא כינה אותו ברשתות החברתיות "מוטה ומרושע", זאת ימים ספורים לפני הדיון הראשון בבית המשפט בעניין זה.

מעל 300 מסמכים מסווגים: פרטים חדשים על החומרים שנמצאו אצל טראמפ
ספר חדש חושף: טראמפ הציע למלך ירדן שליטה מלאה בגדה המערבית 


טענתו המרכזית של טראמפ בסוגיה היא כי אין להכריח אותו להתמודד עם הליכים משפטיים טרם בחירות האמצע שיתקיימו במהלך חודש נובמבר. טרם ברור האם הנשיא לשעבר ינסה להתמודד שוב על התפקיד בבחירות 2024, אך זו בהחלט אפשרות סבירה מאוד. בבחירות האמצע שיתקיימו בחודש הבא, הרפובליקנים עשויים לחזור לשלוט בשני בתי הקונגרס או באחד מהם.

פשיטת סוכני ה-FBI על בית הנופש של טראמפ. רויטרס

"במהלך של שבירת מסורת רבת השנים, שבה מקרים הקשורים לפוליטיקה לא ישפטו במהלך תקופת בחירות, יש לי שלושה כאלה, בהשראת הדמוקרטים שסירבו לחלוטין להזיז את התאריך. הם דרשו שזה יהיה עכשיו, עד כאן מסורת וחוקים לא כתובים", הוסיף טראמפ בפוסט שכתב.

כזכור, בסוף החודש שעבר הגישה התובעת הכללית של ניו יורק כתב אישום נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, וילדיו הבוגרים בגין "מספר רב של מעשי הונאה והטעיה". כתב האישום, שהוגש לבית משפט של מדינת ניו יורק במנהטן, מאשים את טראמפ בעוולה בהכנת הצהרותיו השנתיות על מצבו הפיננסי מ-2011 עד 2021. 

דונלד טראמפ (צילום: איי אף פי)
דונלד טראמפ (צילום: איי אף פי)

התובעת הכללית, לטיטיה ג'יימס, אמרה שטראמפ וארגונו הציגו מידע מוטעה על ערכי נכסי הנדל"ן שלהם כדי לקבל הלוואות טובות והטבות מס. היא הוסיפה כי היא הפנתה את האשמות על עבירות פליליות לתובעים פדרליים במנהטן ולמס הכנסה.

"בעזרת ילדיו ומנהליו הבכירים בארגון טראמפ, דונלד טראמפ ניפח את הונו הנקי במיליארדי דולרים כדי להעשיר את עצמו שלא בצדק ולרמות את המערכת", אמרה ג'יימס בהצהרה.