המלחמה באירופה: סגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, דמיטרי מדבדב, הודיע הערב (שלישי) כי "שחרור שטחיה של אוקראינה הוא סיבה ישירה למוסקבה להשתמש בנשק גרעיני". מדבדב הדגיש כי "התזה הידועה של מדינות המערב היא כי 'לא ניתן לאפשר לרוסיה לנצח במלחמה, אך מה זה אומר באמת?'".

בתוך כך, מדבדב הוסיף כי "רק הניצחון המוחלט והסופי של רוסיה הוא ערובה נגד סכסוך עולמי. מדינות המערב דוחפות את העולם למלחמה עולמית". לדבריו, "מטרתה של האוקראינה במלחצה הוצהרה על ידי השלטון בקייב, והיא להחזיר את כל השטחים שהיו שייכים לה בעבר. זהו איום על קיומה של המדינה שלנו והתפוררות של רוסיה של ימינו".

צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)
צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)

ההודעה של סגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, מגיעה לאחר פרסום הדו"ח של המכון לחקר המלחמה. הדו"ח מעריך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ינסה להמשיך בפעולות צבאיות באוקראינה כדי לשמור את המחוזות שהוא כבש בשליטתו, לכבוש שטחים חדשים ולהציב תנאים שיובילו להתמוטטות המערב שתומך באוקראינה.

על פי הדו"ח, פוטין ינקוט בגישה זו במקום להסלים את המצב באמצעות שימוש בנשק גרעיני, או הקרבת מטרותיו כדי לסיים את הסכסוך. הנשיא כנראה לא ויתר על תקוותיו להשיג את מטרותיו באוקראינה באמצעים צבאיים קונבנציונליים, שאותם הוא מחפש במקביל למאמצים לשבור את הרצון בלחימה של אוקראינה ואת רצון המערב להמשיך לתמוך בקייב.