רוסיה החלה בבניית ביצורים סביב העיר מריופול שנמצאת בשליטתה, כך דיווח היום (שלישי) המודיעין הבריטי. על פי הדיווח, שני מפעלים הוסבו לייצור מבנים פירמידליים מבטון נגד טנקים, המכונים שיני דרקון, למטרה זו. 

מלחמת רוסיה-אוקראינה: הצדדים נערכים לקרב על חרסון
לקראת משא ומתן עם רוסיה? זו הבקשה החד משמעית של ארה"ב מאוקראינה

מריופול מהווה חלק מה"גשר היבשתי" של רוסיה לחצי האי קרים וקו תקשורת לוגיסטי מרכזי. על פי הדו"ח, הרוסים עשויים להניח ביצורים נוספים גם בזפוריז'יה ובחרסון. בחודש שעבר, מקורבו של פוטין יבגני פריגוז'ין טען כי רוסיה מתכנת לבנות קו מבוצר גם בלוהנסק. פעילות זו מעידה על כך שרוסיה עושה מאמץ משמעותי להגן על קו החזית שלה, ככל הנראה למנוע כל התקדמות מהירה של אוקראינה.

מוקדם יותר החודש העריך המכון לחקר המלחמה כי רוסיה תנסה לנצל את החורף הקשה כדי לשבור את נחישותה של אירופה לתמוך באוקראינה בצל מלחמת האנרגיה שנותנת את אותותיה. הדו"ח של המכון מעריך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ינסה להמשיך בפעולות צבאיות באוקראינה כדי לשמור את המחוזות שהוא כבש בשליטתו, לכבוש שטחים חדשים ולהציב תנאים שיובילו להתמוטטות המערב שתומך באוקראינה.

על פי הדו"ח, פוטין ינקוט בגישה זו במקום להסלים את המצב באמצעות שימוש בנשק גרעיני, או הקרבת מטרותיו כדי לסיים את הסכסוך. הנשיא כנראה לא ויתר על תקוותיו להשיג את מטרותיו באוקראינה באמצעים צבאיים קונבנציונליים, שאותם הוא מחפש במקביל למאמצים לשבור את הרצון בלחימה של אוקראינה ואת רצון המערב להמשיך לתמוך בקייב.