העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח הבוקר (רביעי) כי גורמים רשמיים בארה"ב "עשו תרגיל" ללבנונים סביב משלוחי הדלק האיראניים, כדי לא להשפיע על הסכם תיחום הגבול הימי עם ישראל. זאת, לאחר שמזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס בנאומו בחודש שעבר לתרומת הדלק האיראנית, והצהיר כי "האמריקאים לא מאפשרים לגז מצרי וחשמל ירדני להגיע ללבנון, ומה תהיה עמדתם לגבי הדלק האיראני, זאת נראה בקרוב".

על פי הדיווח בעיתון הלבנוני, האיראנים הודיעו בחודש יולי האחרון כי הם מוכנים לשלוח דלק בחינם לארץ הארזים, לאחר הסכם עם הממשלה המקומית, וברקע פקידים אמריקאים העלימו מכך עין. לאחר מכן התברר כי זו אינה עמדתה הרשמית של ארה"ב, וכי ככל הנראה, האמריקאים עשו זאת במכוון, כדי לא להשפיע על הסכם הגבול הימי. כעת, בארה"ב העבירו מסר ללבנון כי העברת הדלק נכללת בסנקציות האמריקאיות.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ספינת קידוח במאגר הגז כריש (צילום: רויטרס)
ספינת קידוח במאגר הגז כריש (צילום: רויטרס)

בנוסף, ב"אל-אח'באר" דווח גורמים רשמיים בארה"ב הדגישו בפני הלבנונים, כי הם אינם יכולים לקבל את 'המתנה האיראנית', מכיוון שהנפט האיראני כפוף לסנקציות האמריקאיות, ללא קשר לצורה שהוא מועבר, בין אן באופן חופשי או מחסרי, כך על פי הסנקציות שהטילה וושינגטון על טהרן, לאחר הפרישה מהסכם הגרעין, תחת ממשל הנשיא דונלד טראמפ ב-2018".

הדיווח הלבנוני מגיע לאחר שהבוקר פרסם ערוץ "אל-מיאדין" כי ישראל תקפה אמש באמצעות מל"ט בגבול עיראק-סוריה. ארגוני זכויות אדם בסוריה דיווחו כי בתקיפה נהרגו 14 אנשי מיליציות איראניות. בחדשות Sabreen שמזוהות עם צבא "משמרות המהפכה" האיראני דווח, כי המטרות היו מכליות נפט שנסעו מאיראן ללבנון. מוקדם יותר הכחיש פקיד צבאי אמריקאי כי ארצות הברית הייתה מעורבת בתקיפה.