שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו הוראה להתחיל בנסיגת הכוחות הרוסיים מחרסון, כך דווח הערב (רביעי) בתקשורת הרוסית. על פי הדיווח, ההחלטה התקבלה על ידי מפקד הכוחות הרוסיים במלחמה סרגיי סורוביקין, ואושרה על ידי שויגו.

המלחמה באוקראינה עולה שלב: הגורם הקיצוני שיכריע את המלחמה

שויגו נימק את החלטתו וטען כי הם "לא יכולים להגן עוד על חרסון והיישובים הסמוכים, חייהם של התושבים בסכנה מתמדת. אני מבין שזו החלטה קשה מאוד". לדבריו, הצבא האוקראיני ממשיך להפגיז את סכר קחובקה, מה שעלול להוביל לשיטפונות ואבדות בנפש. מנגד, סורוביקין אמר כי "יכולות הלחימה של הצבא הרוסי גדלו בעקבות תוספת המגויסים ומתנדבים. הרוסיים חידשו את הפעולות התקפיות באזורים מסוימים".

עוד דוח כי השלטונות הרוסיים הציעו לתושבי הגדה הימנית של נהר הדנייפר לעבור לגדה השמאלית עוד החודש. תושבי העיר סיפרו כי מוסדות המדינה הרוסיים ואנדרטאות לדמויות סובייטיות ורוסיות פונו, כמו כן גם דגלי רוסיה הוסרו ממבני מינהל. עוד לפני נאומו של סורוביקין, החלו להגיע דיווחים על מתקפה של כוחות אוקראינים באזור סנגירבקה שבאזור מיקולאיב מצפון לחרסון.

תושבים בחרסון מגרשים כוחות צבא רוסיים (צילום: רויטרס)
תושבים בחרסון מגרשים כוחות צבא רוסיים (צילום: רויטרס)

כזכור, בסוף השבוע האחרון אישר פוטין בפומבי פינוי אזרחים מאזור חרסון. "עכשיו, כמובן, יש לפנות את אלה שגרים בחרסון מאזור הפעולות המסוכנות ביותר, כי האוכלוסייה האזרחית לא צריכה לסבול", אמר פוטין לפעילים פרו-קרמלין בעת ​​שציין את יום האחדות הלאומית של רוסיה.

 יועץ לראש לשכת נשיא אוקראינה מיכאילו פודוליק אמר בתגובה לסוכנויות הידיעות רויטרס: "עד שדגל אוקראינה לא יתנוסס מעל חרסון, אין טעם לדבר על נסיגה רוסית".