המלחמה באוקראינה: מעט יותר משמונה חודשים לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, מארק מילי, יושב ראש המטות המשולבים בארצות הברית, סיפק הצהרה בנוגע למספרי ההרוגים בשני הצדדים. על פי דבריו, שני הצבאות ספגו עד כה מספר דומה של אבידות, כ-100,000 חיילים שנהרגו מכל צד במהלך הקרבות. 

צבא אוקראינה חשף: כך בלארוס מסייעת לצבא הרוסי בשדה הקרב
לאחר פינוי התושבים: שר ההגנה הרוסי הורה לצבא לסגת מחרסון  

במהלך דברים שנשא במועדון הכלכלי של ניו יורק, כינה מילי את הפלישה הרוסית כ"טעות אסטרטגית אדירה". הוא הוסיף כי רוסיה "תשלם על כך במשך שנים רבות קדימה". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>
וטין הצהיר כי מתקפת הטילים מהווה נקמה על הפצצת הגשר המוביל מרוסיה לחצי האי קרים (רויטרס)

"המלחמה שהחלה בפברואר גרמה לסבל אנושי רב, עשרות אלפים הפכו לפליטים ובסך הכול כ-40,000 אוקראינים נהרגו", הוסיף הגנרל האמריקאי. הוא הביע תקווה מסויימת כי המשא ומתן בין המדינות לסיום המלחמה יתחדש במהלך החורף. בנוסף, הדגיש מילי כי ארצות הברית תמשיך לחמש את אוקראינה בסוגי נשק שונים. 

כזכור, ב"וושינגטון פוסט" דווח ביום ראשון האחרון, כי ממשל ביידן ביקש ממנהיגי אוקראינה להראות שהם פתוחים לשיחות משא ומתן עם רוסיה ולבטל את סירובם העקבי להשתתף בשיחות שלום, אלא אם נשיא רוסיה פוטין יודח מהשלטון. על פי הדיווח, גורמים בממשל הבהירו כי בקשתם לא נועדה לדחוף מידיית את אוקראינה לשולחן המשא ומתן, אלא לבצע ניסיון מחושב להבטיח שהממשלה בקייב תשמור על תמיכתן של מדינות אחרות. 

בעוד שגורמים רשמיים בארה"ב חולקים את הערכתם של עמיתיהם האוקראינים לפיה פוטין, לעת עתה, אינו רציני בנוגע למשא ומתן, הם מכירים בכך שהאיסור של הנשיא וולודימיר זלנסקי על שיחות עמו עורר דאגה בחלקים מאירופה, אפריקה ואמריקה הלטינית, שם המלחמה משבשת את ההשפעות על הזמינות והעלות של מזון ודלק שמורגשות שם בצורה החדה ביותר.