אסון בעזה: 21 בני אדם, ביניהם שבעה ילדים, נספו הערב (חמישי) בשריפה שפרצה בבניין מגורים במחנה הפליטים ג'באליה, בצפון רצועת עזה. מקורות פלסטינים מסרו כי "21 גופות פונו לבית החולים, המספר צפוי לגדול". גורמים מקומיים ציינו כי השריפה פרצה במהלך חגיגה משפחתית בשהתקיימה באחת הקומות העליונות של הבניין".

צוות ההגנה האזרחית בעזה הודיע כי "הצלחנו לטפל באירוע ולכבות את השריפה, פעולות החיפוש הסתיימו, וצוותי החקירה עדיין בודקים אחר הגורמים לפרוץ השריפה, כאשר המספר הסופי של הנפגעים עלול לגדול". דובר משרד הפנים ברצועה, איאד אל-בוזום, אמר בהצרה כי "כוחות גדולים של הגנה אזרחית ומשטרה מטפלים בשריפה בבניין המגורים, הסיבה לפרוץ השריפה עדיין לא ידועה".

כמו כן, סוכנות הידיעות הפלסטינית ופא, דיווחה כי "השריפה כילתה חלקים נרחבים מבניין המגורים וגרמה למספר רב של הרוגי ופצועים. ההגנה האזרחית מנסה לכבות את השריפה". דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר כי אבו מאזן הכריז כי מחר יהיה יום אבל לאומי, במהלכו דגלי הרשות הפלסטינית יורדו לחצי תורן במוסדות הרשמיים. אבו מאזן איחל גם החלמה מהירה לפצועים ואמר כי "מדובר בקטסטרופה לאומית", והנחה את כל הרשויות לספק את כל היכולות על מנת לסייע למשפחות הקורבנות.

שר הביטחון בני גנץ: ״מדינת ישראל ומערכת הביטחון מביעים צער על האסון הכבד בעזה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים העביר הצעה לסייע בפינוי הומניטארי של נפגעים לבתי החולים. ישראל תהיה נכונה לסייע לתושבי עזה שנפגעו בהיבט הרפואי בכדי להציל חיי אדם״.

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]