מלחמת רוסיה-אוקראינה: שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, טען היום (ראשון) כי "הטלוויזיה הממלכתית ברוסיה מסיתה לרצח עם". בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב כי "ההסתה לרצח עם בטלוויזיה הרוסית בעיצומה. הם מודים שרוסיה מפציצה את התשתיות הקריטיות של אוקראינה כדי לגרום לאזרחים תנאים בלתי אפשריים, וקוראים לתקיפות נוספות. יש לאסור לחלוטין על התעלומה רוסית".

דבריו של קולבה מגיעים, לאחר שפוליטיקאים רוסים לשעבר, השתתפו בתוכנית פוליטית בטלוויזיה הממלכתית ברוסיה והשמיעו הצהרות כוחניות בעד המלחמה באוקראינה. באחד הקטעים, הוצגה המפה של אוקראינה ובה האזורים שבהם פועל הצבא הרוסי. המגיש הרוסי אמר: "תסתכלו על זה, כמה זה מרשים, אתם רואים מה שקורה שם נכון? כל הטריטוריה של אוקראינה תחת אש". המגיש המשיך ואמר כי "מה שחדש שאנחנו תוקפים לא רק באזורים עם חשמל ותחנות כוח, אלא גם באזורים עם גז, זה ברור לכולנו מה זה יכול לגרום לאוקראינה".

בוריס צ'רנישב, פוליטיקאי לשעבר בדומה הממלכתית של הפדרציה הרוסית, הצטרף לדבריו של המנחה ואמר "האוקראינים ישבו בלי גז ובלי כלום. כי המשטר בקייב לוקח חלק בפשעי מלחמה, הוא חייב לקפוא". לאחר מכן, נשאל, "האם גם האנשים הפשוטים צריכים לקפוא?", לדברי ושל צ'רנישב, "אותם אנשים צריכים לצאת לרחוב ולשים סוף למשטר הנאצי של של זלנסקי".

מאז חודש מרץ האחרון, האיחוד האירופי אסר על שידור הערוצים "רוסיה היום" ו"ספוטניק" ומונע מהם לשדר במדינות האיחוד, בטענה של "פרסום מידע מטעה". האיחוד לא הסתפק בזה, וחסם גם את הגישה לשני אתרי החדשות. באשר לרוסיה, אין כלי תקשורת שניתן לסווג את עצמו כ"תקשורת עצמאית", וכל אותם ערוצים נסגרו בהחלטת הרשויות במדינה.

תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'ה באוקראינה (צילום: רויטרס)
תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'ה באוקראינה (צילום: רויטרס)

כזכור, גורמי ביטחון אוקראינים העלו את החשש כי מזג האוויר בחורף הקרוב יהווה גורם מכריע להמשך המערכה בשדה הקרב. משרד החוץ האוקראיני צייץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי "החורף הבא לא יהיה קל עבורנו", והציג כיצד יראו "מקלטי החימום" של הלוחמים.

בתוך כך, משרד החוץ האוקראיני ציין כי "הלוחמים דואגים למקלטים, שממוקמים מתחת לאדמה, כדי שיהיו נוחים ובטוחים להמשך הלחימה". לצד התמונות שפורסמו, ציינו עוד כי "ככה נראים המקלטים הזמניים, כאן החיילים בשדה הקרב יכולים לישון, לחמם את עצמם ולבשל". זאת, על רקע החשש כי הטמפרטורות בחורף הקרוב יגיעו למינוס 30 מעלות צלזיוס.