התביעה המחוזית במנהטן עשויה לחדש את החקירה הפלילית נגד הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, בפרשת תשלומי ההשתקה לשחקנית הפורנו, סטורמי דניאלס. הניו יורק טיימס דיווח היום (שלישי) כי התובע החדש, אלווין בראג, הביע אופטימיות כי ניתן לבנות את התיק נגד טראמפ על אף שהחקירה הגיעה למבוי סתום, וזאת באמצעות ניסיון לגייס את איש הכספים לשעבר של טראמפ, אלן וייסלברג, על אף שווייסלברג סירב עד כה להעיד נגד הבוס לשעבר.

הבדיקה המחודשת בתוך מערבולת משפטית סביבו של הנשיא לשעבר. ביום שישי האחרון, התובע הכללי של ארה"ב מינה תובע מיוחד שהצהיר כי ימשיך בשתי חקירות פדרליות נגד הנשיא. אם זאת, לא ברור אם בסופו של דבר יוגש כתב אישום נגד טראמפ, שזה עתה הכריז על ריצה מחודשת לנשיאות ארה"ב ב-2024.

דולנד טראמפ (צילום: רויטרס)
דולנד טראמפ (צילום: רויטרס)

עבור בראג, ההתפתחויות מצביעות על סימנים ראשונים להתקדמות, מאז כניסתו לתפקיד בתחילת השנה, כשהוא נמנע מלהפליל את טראמפ בקשר לשיטות העסקיות שלו. בתקופת קודמו של מר בראג, משרד התובע המחוזי דחה את הרעיון של מיקוד התיק בכספי ההשתקה, והגיע למסקנה, בעזרת מומחים משפטיים חיצוניים, שזה יהיה תלוי "בתאוריה משפטית שלא נבדקה ולכן היא מסוכנת. אם מר בראג היה מחליט שטראמפ אשם, מבלי לחשוף את הראיות החדשות, הוא היה מסתבך בכך שבית המשפט היה תומך בערעור על התיק".

בתוך כך, כדי לסייע בבניית התיק, התובעים בחנו אסטרטגיה חדשה נוספת שעדיין לא צלחה, והיא ללחוץ על איש הכספים לשעבר של טראמפ, אלן וייסלברג. בעוד שהוא כבר הודעה בהונאת מס, והעיד בשבוע שעבר נגד החברה של טראמפ, הוא לא הסכים עדיין לשתף פעולה. כדי להגביר את הלחץ, התושבים שוקלים סבב חדש של אישומים נגדו, בתקווה להבטיח את שיתוף הפעולה שלו נגד הנשיא לשעבר.