התקיפות של רוסיה באוקראינה גרמו נזק לכ-32,000 מטרות אזרחיות וליותר מ-700 מתקני תשתית קריטיים מאז החלה הפלישה הרוסית בפברואר, אמר היום (שני) גורם ממשלתי אוקראיני.

מיליונים ללא חשמל: הרגע הדרמטי שעשוי להכריע את המלחמה באוקראינה

"כפי שניתן לצפות ממחבלים, הרוסים מכוונים למטרות אזרחיות. עד כה, כ-32,000 מטרות כאלה נפגעו מטילים ופגזים רוסיים. מדובר בעיקר בבתים פרטיים או בנייני דירות אזרחיים", אמר יבני יינין, דיפלומט אוקראיני, בראיון לתקשורת האוקראינית.

"רק 3% מהתקיפות המתועדות היו על מתקנים צבאיים", הוסיף.

לדבריו, "נכון לעכשיו, יותר מ-700 מתקני תשתית חשובים - שדות תעופה, גשרים, מחסני נפט, תחנות חשמל וכו' - כל אלה נפגעו".

נזקי התקיפה הרוסית בחרקוב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Vyacheslav Madiyevskyy)
נזקי התקיפה הרוסית בחרקוב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Vyacheslav Madiyevskyy)

רוסיה תקפה פעמים רבות תשתיות אזרחיות באוקראינה, וגרמה להפסקות חשמל באזורים נרחבים באוקראינה, כל זאת כשהחורף מורגש היטב באוקראינה.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הצהיר לאחרונה כי בעקבות ההפצצות של הצבא הרוסי, יותר משישה מיליון משפחות אוקראיניות סובלות מהפסקות חשמל. גל הקור העז במזרח היבשת, והחשש משלג כבד, אילץ את האזרחים למצוא פתרונות יצירתיים כדי לפצות על המחסור במחשל, מים וחימום. 

זלנסקי אמר שתושבי קייב הם הסובלים העיקריים מהפסקות החשמל. לדבריו, "חלק מתושבי הבירה נותרים ללא חשמל או מים במשך 20 שעות ולפעמים גם 30". הוא הסביר כי "מהנדסי החשמל ממשיכים בניסיונות התיקון של מערכות החשמל, והמגבלות על אספקת החשמל נותרו ב-15 מחוזות שונים במדינה, כולל הבירה".