נבחרת איראן הגיעה למונדיאל בקטר כשהמדינה מפוגלת ושטופה במחאות ענק, בעקבות מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני. גביע העולם החל במחאה אמיצה של השחקנים שסירבו לשיר את ההמנון, וכעת נבחרת הכדורגל שוב עומדת במוקד, כשרבים ברפובליקה האסלאמית, בעיקר מתנגדי משטר, חגגו הלילה את ההפסד לנבחרת לארה"ב, במשחק שהכריע מי תעלה לשמינית הגמר מהמקום השני בבית ב'. 

מיד לאחר שריקת הסיום, אלפים בערים רבות במדינה הביעו את שמחתם מההפסד, על ידי צפירות מכוניות וזיקוקים. באזורים מסוימים, כמו כרמאנשאה, אף פצחו החוגגים בריקודים כורדים. התיעודים הרבים מרחובות המדינה פורסמו ברשתות החברתיות, כאשר רבים מהחוגגים ראו את ההפסד כהפסד של המשטר כולו. בתוך כך, סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי צעיר בן 27, נורה ונהרג על ידי כוחות הבטחון של המשטר, לאחר שחגג את ניצחונה של ארה"ב.

כזכור, "מחאת החיג'אב" ממשיכה לשטוף את המדינה. ארגון זכויות האדם הפועל המדינה עדכן כי במהלך ההפגנות, נהרגו 450 בני אדם, ביניהם 63 קטינים. עוד הוסיפו כי 60 אנשי כוחות הביטחון נהרגו, ונעצרו יותר מ-18 אלף בני אדם. ביום חמישי האחרון, אישרה מועצת זכויות האדם של האו"ם, כי תפתח בחקירה עצמאית בנוגע לדיכוי זכויות האדם של איראן במהלך המחאות, שנמשכות כבר כחודשיים.