מלחמת רוסיה-אוקראינהמודיעין ההגנה הבריטי עדכן הבוקר (רביעי) כי בחודש יולי האחרון, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אישר תיקונים לחוק "הסוכנים הזרים" משנת 2012, אשר נעשה בו שימוש נרחב לדיכוי מתנגדי המשטר. על פי העדכון, התיקונים החדשים אמורים להיכנס לתוקף החל מחודש דצמבר הקרוב.

עוד נכתב בעדכון המודיעין הבריטי, כי החוק הגדיר "סוכנים זרים" כיחידים, או ארגונים שקיבלו תמיכה כספית מחו"ל. התיקונים ירחיבו את ההגדרה של אלו הנמצאים תחת "השפעה" או "לחץ" בלתי מוגדרים של גורמים זרים. כמו כן, למשרד המשפטים הרוסי תהיה הסמכות לפרסם את הפרטים האישיים והכתובות של אותם גורמים זרים, וכך בוודאות, יעמידו אותם בסכנה.

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

כמו כן, התיקונים החדשים ירחיבו עוד יותר את סמכויות הדיכוי שיעמדו לרשות המדינה. התיקונים ימשיכו את המגמה של פוטין, מאז חזר לנשיאות ב-2012, והואצה באופן דרמטי מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה בחודש פברואר האחרון. סביר להניח, כך מעריך המודיעין הבריטי, כי הקרמלין פועל על מנת למנוע את המחלקות מבית, שכן המלחמה באוקראינה משפיעה יותר ויותר על החיים של הרוסים.

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון פרצה ברוסיה מחאה נגד הגיוס הצבאי החלקי עליו הכריז פוטין. המחאה התגברה, וארגוני זכויות אדם דיווחו כי 1,178 אנשים נעצרו בהפגנות ברחבי המדינה. לפי הדיווחים, מפגינים נעצרו בלפחות 38 ערים שונות - כאשר רוב המעצרים בוצעו במוסקבה ובסנט פטרסבורג.