הממשל באיראן הגבירה את מאמציה לחטוף ולהרוג פקידים, פעילים ועיתונאים ברחבי העולם, כולל בארצות הברית. שירותי המודיעין והביטחון של איראן מציעים מאות אלפי דולרים לשכירי חרב. כך דווח היום (חמישי) בוושינגטון פוסט.

המשטר באיראן בחרדה? בכיר לשעבר במשמרות המהפכה נעצר בטהרן
"מנגנוני הביטחון חלשים": המסמך הסודי שהביך את המשטר באיראן

לפי הדיווח גורמים רשמיים בארה"ב טוענים כי התעקשותה של איראן עשויה לבצע בסופו של דבר הרג של מתנגד משטר, עיתונאי או דמות ממשלתית מערבית בעלת פרופיל גבוה. על פי הערכות אותם גורמים, דבר זה עלול לעורר עימות ישיר עם טהרן.

דווח כי רק מאז השנה שעברה רשויות הביטחון ואכיפת החוק במספר מדינות מערביות מסרו כי הן שיבשו מספר ניסיונות התנקשות איראנים, לדוגמה: ניסיון התנקשות בחייו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון בוושינגטון וחטיפת עיתונאי איראני-אמריקאי. בנוסף, בוצעו ניסיונות התנקשות באזרחים בריטים, סוחר סמים איראני שסייע ברצח עיתונאי צרפתי בפריז, ניסיונות להרוג אנשי עסקים ישראלים בקפריסין ולהתנקש באנשי עסקים ישראלים בקולומביה.

כמו כן, דווח כי אותם גורמים רשמיים טענו ששירותי הביטחון של איראן הגבירו ניסיונות חיסול בחו"ל מאז כניסת המשטר לשלטון לפני ארבעה עשורים. על פי הערכות, בין 2015 ל-2017 טהרן הרגה לפחות שלושה מתנגדי משטר במערב אירופה, כולל פעיל ערבי-איראני שנורה בירייה מול ביתו בהאג שבהולנד.

הרשויות בהולנד האשימו את איראן במעורבות במזימת התנקשות נוספת וכן בניסיונות הפצצה ביבשת. בשנת 2018 דיפלומט איראני שהוצב בווינה נעצר והואשם בגיוס זוג איראני המתגורר בבלגיה כדי להטמין פצצה ענק בעצרת בפריז.