בחדשות Tagesschau הגרמני דווח היום (חמישי) כי חוקרים של התביעה במדינת נורדריין-ווסטפלייה חושדים כי משמרות המהפכה ואזרח איראני-גרמני שנמלט לאיראן בספטמבר בשנה שעברה, הם האחראים לשורת התקפות נגד יעדים יהודיים בחודש האחרון.

כמו כן, התריעו החוקרים כי יש איום גובר על חייו של נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, יוסף שוסטר. כאמור, לפני שבועיים פתח בחקירה התובע הציבורי הפדרלי בגרמניה לאחר שנורו יריות לעבר מתחם בית הכנסת בעיר אסן, ונמסר כי התובע פותח בחקירות מסוג זה רק אם יש חשד לאירוע שנאה/טרור.

על פי החשד, לאזרח זה היו קשרים עם אזרח גרמני-איראני אחר שכבר היה במעצר בנורדריין-וסטפאליה בשל השלכת בקבוק תבערה בבית ספר הגובל בבית כנסת - באותו לילה שבו בוצעו היריות בעיר אסן. כמו כן, נחשד כי הוא ביקש מאדם אחר לבצע הצתה של בית כנסת בדורטמונד, דבר שלבסוף לא קרה. בנוסף, לפני שבועיים נורו יריות לעבר ביתו של הרב לשעבר של בית הכנסת בעיר אסן והתגלו ארבעה חורי קליעים בדלת ביתו, כאשר על פי החשד יש קשר בין המקרים האחרים בעיר.

רשויות הביטחון בגרמניה לא לקחו סיכון והנחו לאחרונה על הידוק האבטחה על המוסדות היהודיים בנורדריין-וסטפאליה ושוטרים עם אפודי מגן ותת-מקלעים אבטחו את בית הכנסת ומבנים יהודיים נוספים במדינת נורדריין-וסטפאליה. 

בנוסף, בברלין החליט הקבינט הפדרלי על אסטרטגיה לאומית נגד אנטישמיות וקידום יהודיים בגרמניה. "המאבק בשנאת יהודים על ידי החברה כולה דחוף יותר מאי פעם", אמר נציב האנטישמיות של הממשל הפדרלי. הנתונים הסטטיסטיים של המשטרה בגרמניה הראו על עלייה באירועים ופשעים אנטישמיים לאורך השנים האחרונות.