מלחמת רוסיה-אוקראינה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר היום (שישי) את מדינות המערב שלא לשקול לפתח את המלחמה באוקראינה לחזיתות נוספות ואיים כי "כל מדינה שתעז לתקוף את רוסיה בנשק גרעיני תימחק מעל פני האדמה".

רוסיה עוקבת בדאגה: פרטים חדשים על הפצצה המתקדמת שארה"ב תציב באירופה
מכה קשה לצבא הרוסי: "שני מפציצים גרעיניים הושמדו" | צפו בתיעוד הדרמטי

פוטין טען כי לרוסיה אין כוונה לפתוח במתקפה גרעינית בניגוד לארצות הברית, אבל לדבריו הנשק ההיפרסוני המתקדם של רוסיה יבטיח שהיא תוכל להגיב בעוצמה במקרה ותותקף.

כמו כן, התייחס נשיא רוסיה לסוגיית המשא ומתן להפסקת המלחמה באוקראינה, ואמר כי רוסיה תצטרך כנראה להגיע להסכמות עם אוקראינה בעתיד, אך הוא חש נבגד בשל כישלון הסכמי מינסק, שהיו מיועדים להביא להפסקת אש בין בלארוס לבדלנים במזרח אוקראינה שבגדו ברוסיה  ב-2014.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין  (צילום: Sputnik Mikhail Metzel Pool via)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik Mikhail Metzel Pool via)

אמירותיו של פוטין הגיעו ברקע המתיחות הרבה בין ארה"ב לרוסיה, שכן על פי דיווח בחודש שעבר נטען כי ארה"ב האיצה את העברתה של הפצצה המשודרגת B61-12 למספר בסיסי נאט"ו באירופה, שתוכננה במקור לאביב הבא, אך תועבר כבר בחודש זה. 

ואולם, מצבה של רוסיה לא ממשיך להיות מזהיר בלחימה באוקראינה, ולפי הערכות המודיעין הבריטי היא לא צפויה להמשיך ולהשיג הצלחות בשדה הקרב בחודשים הקרובים, ועל כן שמירה על שתיקה ציבורית בקשר למלחמה באוקראינה צפויה להיות קשה יותר עבור הקרמלין. 

עוד דווח לאחרונה כי סקרים מצביעים על כך שהתמיכה הציבורית הרוסית ב"מבצע הצבאי המיוחד" ירדה באופן משמעותי. זאת, בהסתמך על כלי תקשורת רוסי עצמאי שטען גישה לנתונים על ידי שירות ההגנה הפדרלי לשימוש פנימי, אשר הצביעו על כך שרוב הרוסים בעד שיחות שלום עם אוקראינה. בעוד 25 אחוז בלבד טענו כי הם בעד המשך הלחימה.