נשיא רוסיה לשעבר וסגן נשיא מועצת הביטחון דמיטרי מדבדב אישר היום (ראשון) כי ארצו מגבירה את הייצור של "אמצעי ההשמדה החזקים ביותר", ורמז לשימוש בהם נגד המערב.

מומחה צבאי מזהיר: זה התרחיש שייאלץ את פוטין להשתמש בנשק גרעיני

"האויב שלנו אינו נוכח בתעלות רק בנפת קייב במלורוסיה (שהיא ישות טריטוריאלית מינהלית באימפריה הרוסית לשעבר). הוא נמצא גם באירופה, צפון אמריקה, יפן, אוסטרליה, ניו זילנד ובמקומות אחרים. מסיבה זו, אנו מגבירים את הייצור של אמצעי ההשמדה החזקים ביותר, כולל אלה המבוססים על עקרונות חדשים", כתב מדבדב בפוסט שפרסם בחשבון הטלגרם שלו.

הנשיא לשעבר לא פירט את העקרונות החדשים הללו, אבל נראה שהם מתייחסים לדורות חדשים של כלי נשק היפרסוניים שמוסקבה מפתחת בשנים האחרונות.

הכישלונות הצבאיים של רוסיה בחודשים האחרונים העלו חשש שמוסקבה שוקלת להשתמש בארסנל הגרעיני שלה כדי לשנות את פני הדברים.

עם זאת, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הדגיש בשבוע שעבר כי נשק גרעיני הוא "הגנה" שנועדה לפתוח ב"מתקפת תגמול". הנשיא הרוסי גם העלה את האפשרות שרוסיה תתקן את הדוקטרינה הצבאית שלה על ידי אימוץ העיקרון של מתקפת מנע לפירוק האויב מנשקו.

בתוך כך אמר היום שר החוץ הבריטי ג'יימס קלירלי בראיון לערוץ "סקיי ניוז" הבריטי, כי בריטניה מעוניינת ששיחות השלום יתקיימו "בהקדם האפשרי", אך הוא הדגיש שאוקראינה היא זו שצריכה לקבוע את הפרמטרים לכל משא ומתן שיתקיים.

"כל משא ומתן צריך להיות אמיתי, הוא צריך להיות משמעותי. הם לא יכולים להיות רק כיסוי להתחמשות רוסית ועוד גיוס חיילים. אני לא ממש רואה שום אינדיקציה שנותנות לי ביטחון שוולדימיר פוטין ייכנס לשיחות האלה עם כוונות טובות. סגנון ההצהרות באופן כללי הוא של עימות", הוסיף.