מלחמת רוסיה-אוקראינההמיליציה הרוסית הנאו-נאצית "Task For Rusich", שעל פי הדיווחים לוקחת חלק במלחמה באוקראינה, ביקשה לקבל מידע מודיעני על המדינות החברות בנאט"ו, כך דווח הבוקר (שני) בעיתון "הגרדיאן". על פי הדיווח, המיליציה הנתמכת על ידי הקרמלין, חיפשה אחר מידע הקשור לצבא לטביה, ליטא ואסטוניה, מה שהעלה את החשש למתקפה על אחת ממדינות נאט"ו. 

בערוץ הטלגרם הרשמי של המיליציה, נכתב כי בקבוצה מחפשים אחר פרטים הנוגעים לעמדות צבאיות במדינות הבלטיות השונות, שבעבר היו חלק ממדינות ברית המועצות. הפרסום עורר שאלות לגבי הפיקוד העליון של המיליציה הקיצונית, כאשר על פי גורמים המעורים בפרטים, היא נמצאת בקשרים הדוקים עם קבוצת וגנר הקיצונית, ומנוהלת על ידי בעל ברית קרוב לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

עוד פורסם בגרדיאן, כי על רקע חוסר שביעות הרצון מהכישלונות בשדה הקרב באוקראינה, החשש הוא כי הקרמלין יאבד שליטה על הארגונים החצי-צבאיים שנלחמים עבורו והם עשויים לנצח זאת ולהשתמש בשיטות לחימה קיצוניות יותר. מקור המעורה בפרטים מסר כי "האם זה מעיד על פיצול בתוך המערכת רוסית? מה יקרה אם הרוסים יאבדו את השליטה על המיליציות שברשותו? השאלה האמתית היא, כמה באמת שליטה יש לקרמלין". זאת, לאחר שדווח כי לקבוצת וגנר, יש כבר אוטונומיה וגישה רבה יותר לבכירים בממשל הרוסי.

כאמור, ביום רביעי האחרון, פרסמו פעילים במיליציה הצבאית Task For Rusich פוסט ובו בקשה מהעוקבים לשתף מידע צבאי על כמה מהמדינות הבלטיות באזור. כמו כן, ביקשו התייחסויות ספציפיות ליחידות הצבאיות, תנועות הסיור, מיקומים על עמדות הגבול, מערכות וכלי רכב. כמו כן, במיליציה רצו לקבל פרטים על מחסני דלק וכלל מערכות האבטחה בגבול.

כזכור, כבר בחודש מרץ האחרון, דיווחה רשת BBC של מקומם של שכירי החרב במלחמה באוקראינה. על פי הדיווח, ה-BBC הצליח ליצור קשר עם שכיר חרב, ששירת מטעם רוסיה באוקראינה והסכים לשתף כיצד גויסו הוא וחבריו. לטענתו, המגייסים התמקדו בוותיקים שבשכירי החרב, בעיקר מקבוצת השכירים "וגנר", המתפקדת באופן חשאי שכן על פי החוק הבינלאומי והחוק הרוסי - נאסר לעסוק במקצוע. המגייסים יצרו קשר עם אנשי וגנר דרך קבוצות טלגרם פרטיות מספר שבועות לפני תחילת הלחימה.